خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان تاکید کرد:

ضرورت تخصیص سهم آب مناسب به کردستان از سوی وزارت نیرو

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۹۳۳

استاندار کردستان بر ضرورت تلاش مضاعف برای مجاب و متقاعد کردن وزارت نیرو برای تخصیص مناسب و عادلانه سهم آب استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در بازدید از سد آزاد سنندج و گاران مریوان و بررسی مشکلات این بخش گفت: استان کردستان دارای پتانسیل‌های بسیاری در بخش آب است و باید از این ظرفیت در راستای توسعه اقتصادی و کشاورزی استان بهره برد.

وی با بیان اینکه برای توسعه کشاورزی کردستان و بهره‌مندی از آب‌های مرزی هدف گذاری ۳۰۰ هزار هکتاری صورت بگیرد، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید وزارت نیرو را متقاعد کنیم که سهم مناسب و عادلانه‌ای در تخصیص آب در نظر بگیرد.

مرادنیا مجموعه هزینه‌های انجام شده در سد آزاد و گاران را تاکنون رقمی در حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: برای تکمیل سد آزاد و سامانه انتقال آن باید ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

وی افزود: سد آزاد آب شرب سروآباد، بخشی از آب شرب سنندج، قروه و دهگلان را تامین خواهد کرد و همچنین پنج هزار و ٨۰۰ هکتار از اراضی سروآباد را تحت پوشش قرار خواهد داد.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با رسیدن آب سد آزاد به دشت‌های قروه و دهگلان ظرفیتی برای آبیاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی این منطقه ایجاد شود.

مرادنیا با بیان اینکه بازدید از سدهای آزاد و گاران و بررسی مشکلات بخش کشاورزی و دامپروری رضایت بخش بود اظهار کرد: هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های آبی نقش بسزا و تعیین کننده‌ای در ایجاد اشتغال، توسعه کشاورزی و گردشگری شهرستان‌های مریوان و سروآباد خواهد داشت.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما هنوز در آغاز راه هستیم و کارهای بزرگی در استان و خصوصا در بخش آب و کشاورزی باید انجام دهیم، گفت: در سایه اتحاد و همبستگی موجود در میان مدیران استان در آینده اتفاقات بسیار خوبی برای استان خواهد افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز