خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۷۶۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: زبان هنریکی از تأثیرگذارترین ابزارها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،‌ عباس زارع امروز شنبه در آئین رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «تنها گریه نکن» مکتب دفاع مقدس به همراه تجلیل از خانواده معظم شهدا، نویسندگان و ناشران حوزه دفاع مقدس و برگزیدگان مسابقات کتاب‌خوانی که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع اهل‌بیت (ع) ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و بسیج، گفت: خداوند متعال را شاکریم که این برنامه فرهنگی و ارزشی در روزهای آغازین هفته بسیج با همراهی دستگاه‌های فرهنگی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و به میزبانی نماینده ولی‌فقیه در مازندران به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی بابیان اینکه بنا بر بررسی‌های انجام‌شده استان مازندران در تدوین، تألیف و انتشار کتاب جزء استان‌های اول کشور قرار دارد و نگاه ناشران و نویسندگان در این استان به حوزه دفاع مقدس ویژه است، افزود: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در ترویج و توسعه این فرهنگ کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اگر در حوزه کتاب از آمار خوبی برخورداریم باید در بخش تولید محتوا نیز فعالیت بیشتری داشته باشیم.

زارع به اهمیت برنامه‌ریزی جهت جذب مخاطب جوان به حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت در حوزه‌های مختلف نیاز داریم تا مصوبه‌های مناسبی طبق ذائقه نسل جوان داشته باشیم اگر ما کتابی را رونمایی و یا از نویسندگان و هنرمندانی تجلیل می‌کنیم باید به سمت کتاب‌هایی با تولید محتوای خوب برویم.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باید با ابزار نوین جامعه امروز حرکت کنیم.

زارع گفت: به‌طور مثال کتاب ایثار و شهادت هرگز نمی‌تواند تأثیرگذاری فیلم‌های ایثار و شهادت را داشته باشد؛ اکران برخی فیلم‌ها در این حوزه تا همیشه بر ذهن مخاطب نقش می‌بندد.

وی افزود: می‌توان با برداشت از این کتاب‌ها فیلم‌نامه‌های خوبی تدوین ودر بخش‌های مختلف فیلم، سینما، تئاتر و موسیقی استفاده کرد و از این طریق نسل جوان را بافرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

زارع بیان کرد: بر اساس آمار کشور نوجوانان ما در روز 42 میلیون ساعت درگیر بازی‌های شبکه مجازی هستند و این نشان‌دهنده عدم نظارت بر این حوزه است که از آن غافل ماندیم.

وی ادامه داد: اینکه سبک زندگی ما کاملاً به سبک زندگی غربی تغییر کرد دغدغه‌ای مهم است که باید به آن توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: آسیب‌های اجتماعی و مسائل مبتلابه در استان وجود دارد که باید احصاء و مرتفع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز