خبرگزاری کار ایران

در دومین جلسه روسای کانون های بازنشستگان شرق مازندران مطرح شد؛

مظلومیت جامعه کارگری و بازنشستگی دیده نمی شود/پرداخت بدهی های تامین اجتماعی توسط دولت الزامی است/کمبود نیروی متخصص مشکل اصلی مدیریت درمان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۷۶۳

به گزارش خبرنگار ایلنا،صبح امروز دومین جلسه منطقه ای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شرق استان مازندران با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین ذیربط در سالن اجتماعات شهرستان نکا برگزار گردید.

نصرالله در یابیگی،رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه اولین کانون بازنشستکان‌ تامین اجتماعی کشور سال ها پیش در مازندران افتتاح شد،گفت:در استان مازندران به همت تشکیلات خانه کارگر و به منظور حمایت از جوامع کارگری و بیان مشکلات و بروز مظلومیت این قشر شریف کانون شوراها و تشکلات مختلف پایه‌گذاری شد امروز بعد از گذشت سال ها  باید با وحدت،دوستی و انسجام در ادامه راه همراه باشیم.

او با اشاره به اینکه در جامعه کارگری و بازنشستگان حق خواهی و مطالبه گری مهم و اساسی است،افزود:  جامعه بازنشستگی دو مشکل اصلی دارد و در شان‌ و منزلت کارگر و بازنشسته نیست که تا اینقدر مشکلات درمانی و معیشتی  داشته باشد.

دریابیگی ادامه داد:متاسفانه علی رغم مشکلات معیشتی فراوان مظلومیت جامعه کارگری و بازنشستگی دیده نمی شود.

وی با انتقاد از کاستی های  طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی،گفت:برخی از نمایندگان مجلس همسان سازی را تورم زا می دانند.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور افزود: جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی  از حق مظلومان دفاع می کنیم و همسان سازی برای ما بحث جدی است و درمان هم‌نیاز اصلی است.

وی با اشاره به هبه شدن دو بیمارستان‌ سازمان تامین اجتماعی در مازندران در دولت های گذشته ،گفت:نباید به بازنشستگان با دید سیاسی نگریست و انتظار می رود در دولت جدید عدالت اجتماعی نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت شود.

به گزارش ایلنا،مازندران دارای  ۱۸۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی می باشد که  ۷۰درصد این جمعیت دارای حقوق حداقلی هستند.

پرداخت بدهی های تامین اجتماعی توسط دولت الزامی است

در ادامه غلامرضا شریعتی،نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی،گفت:انقلاب اسلامی توسط قشر کارگر و مستضعف به این جایگاه رسید و آینده ضمانت شده نظام در دستان مظلومان است.

او افزود:رفع نیازهای کارگران‌جز شرافت ماست و از این قشر حمایت می کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت:امسال در لایحه بودجه دولت ۶۰ هزار میلیارد تومان برای نیاز بخش بازنشستگان تخصیص داده شد که با پیگیری همکارانم در مجلس این رقم تا ۲۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت اما باز هم  راضی کننده نیست.

او با اشاره به اهمیت پرداخت بدهی دولت  به سازمان تامین اجتماعی،گفت:دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس دوازدهم با جدیت دنبال می شود و در حال پیگیری است. 

وی با اشاره به اهمیت وضعیت درمانی کارگران و بازنشستگان در شرق استان،گفت:در بخش درمان این آمادگی وجود دارد که برای گلوگاه و رستمکلا به دنبال درمانگاه باشیم تا نیاز درمانی برطرف شود.

کمبود نیروی متخصص مشکل اصلی مدیریت درمان است

محمد خورشیدی،مدیر کل درمان تامین اجتماعی مازندران نیز در این نشست با اشاره به  پیگیری مشکلات درمانی در شرق استان گفت:در حال حاضر پیگیر احداث درمانگاه در شهرستان گلوگاه هستیم.

وی افزود:در حال حاضر زمین مکان احداث این درمانگاه خریداری شده است و در مراحل شروع احداث بنا هستیم.

او گفت:در کل کشور ۶۰ درمانگاه و بیمارستان در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است که  ۶ درمانگاه در کل کشور سهم مازندران خواهد بود.  

خورشیدی یکی از مشکلات مشکل اساسی خدمات درمانی برای کارگران و بازنشستگان را نیروی متخصص دانست و گفت: مهمترین‌ مشکل ما در بخش تخصصی است و متاسفانه دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیز در این خصوص همکاری های لازم را ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز