خبرگزاری کار ایران

در شش ماهه سال جاری صورت گرفت؛

رشد ۱۵۳ درصدی صادرات آبمیوه و کنسانتره از مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۱۶

صادرات آبمیوه و کنسانتره مازندران در طول این مدت با رشد ۱۵۳ درصدی به رقم ۴میلیون و ۴۰۷هزار دلار رسیده است.

صادرات آبمیوه و کنسانتره استان درشش ماهه سال ۹۱رقم ۱میلیون و ۷۴۲ هزار دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در شش ماهه نخست سال ۹۲، حدود ۲میلیون و۶۶۵ هزار دلار افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری، محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام این مطلب اظهار داشت: صادرات آبمیوه و کنسانتره مازندران در طول این مدت با رشد ۱۵۳ درصدی به رقم ۴میلیون و ۴۰۷هزار دلار رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه از لحاظ وزنی نیز صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۵۸ درصد رشد داشته است گفت: به‌طوریکه از رقم ۸۳۶ تن به رقم ۲۹۹۱ تن افزایش یافت.

محمد‌پور با اشاره به مقاصد صادراتی استان اظهار داشت: صادرکنندگان آبمیوه و کنسانتره تولید استان را به مقصد کشورهای cis نظیر: ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و همچنین کشورهای ترکیه، عراق و لبنان صادر می‌کنند.

وی پتانسیل استان را در تولید محصولات کشاورزی بویژه انواع مرکبات و کیوی را بالا دانست و گفت: با ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، حل مسائل و مشکلات شرکتهای تولیدی صادراتی آبمیوه و کنسانتره، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و… می‌توان روند رو به رشد صادرات در این بخش را حفظ و توسعه بخشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز