خبرگزاری کار ایران

معاونت امور دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی استانداری مازندران مطرح کرد:

اجرای طرح کلاس‌های آموزشی برای شوراها و دهیاران مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۵

با اجرای طرح کلاس‌های آموزشی برای دهیاران امسال این کلاس‌ها برای شوراهای اسلامی روستا از سوی استانداری مازندران در نظر گرفته شده است.

معاونت امور دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی استانداری مازندران مطرح کرد: با اجرای طرح کلاس‌های آموزشی برای دهیاران امسال این کلاس‌ها برای شوراهای اسلامی روستا از سوی استانداری مازندران در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از آمل، جانعلی عبدی در افتتاحییه ساختمان دهیاری روستای تمسک عطایان بخش‌ دشت‌سر آمل یادآور شد: در این کلاس‌ها به شورا‌ها آموزش داده می‌شود تا جهت آبادانی و عمرانی روستا‌ها با دستگاه‌های اجرایی مختلف در ارتباط باشند تا به تامین امکانات رفاهی روستا‌ها بپردازند.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران ۱۸۰۰ دهیاری در روستا‌ها فعالیت دارند، اذعان داشت: هر کدام از این دهیاری‌ها با تلاش دهیاران برای توسعه و آبادانی روستاهای خود از اعتبارات استانی بهره‌مند می‌شوند.

عبدی با بیان اینکه تاکنون سعی شده تخصیص بودجه در روستا‌ها به دهیاری‌ها به طور عادلانه انجام شود، افزود: خوشبختانه امروزه در روستاهای مازندران دهیارانی به فعالیت می‌پردازند که فقط به فکر آبادانی روستا‌ها هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه با تلاش این افراد سیمای روستا‌ها تغییر کرده است، تصریح کرد: از سوی استانداری مازندران فعالیت این افراد زحمتکش قابل قبول است.

عبدی با تاکید براینکه امکانات رفاهی موجب عدم مهاجرت روستائیان به شهر‌ها می‌شود، اظهار داشت: با همت دهیاران در جهت عمرانی و آبادانی حتی می‌توان به تقویت مهاجرت معکوس پرداخت و افراد شهری را به زندگی روستا‌ها ترغیب کرد.

وی در اشاره به مشکلات موجود در روستای تمسک عطایان عنوان کرد: با توجه به مشکلات یاد شده در این روستا باید برای اجرای آن اولویت‌بندی کرد.

معاونت امور دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به رشادت‌های شهدای ما در طی هشت دفاع مقدس و ارزش‌گذاری به مقام شامخ آن‌ها ساماندهی گلزار شهدای این محل با تلاش دهیار و اعضای شورا در کوتاه‌ترین زمان انجام شود تا از مزایای بودجه استانی جهت ساماندهی گلزار شهدا بهره‌مند شوند.

وی جهت ساخت پل فلزی در ورودی روستا با توجه به قدمتش و امامزاده آن برتلاش دهیار و اعضای شورای تاکید داشت و گفت: در راستای حفاری در محور روستا جهت لوله‌گذاری گاز، دهیار باید با دستگاه‌های اجرایی آب، برق، مخابرات و گاز ارتباط داشته و صورتجلسه‌ای در زمان حفاری در دست داشته باشد تا در صورت خسارت به جبران آن و آسفالت جاده و خیابان‌ها بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز