خبرگزاری کار ایران

خبری از خریدار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۴۳۵

مجموعا بازار لوازم خانگی در مقایسه با سایر کالاها با تنش قیمتی روبرو نیست و کمبود تقاضا نیز عاملی شده تا توجیه افزایش قیمت‌ها در بازار وجود نداشته باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از تسنیم، تغییرات قیمتی در انواع کالاهای اساسی و مصرفی مردم در حال حاضر وارد فاز جدیدی شده است, اما این موج افزایش قیمت هنوز در واحدهای صنعتی بوجود نیامده و هنوز کالاها با قیمت سال گذشته به فروش می‌رسد. به عنوان نمونه در بازار لوازم خانگی با گذشت دو ماه از سال جاری هنوز موافقتی برای افزایش قیمت محصولات مورد تصویب قرار نگرفته و به همین منظور واحدهای تولیدی ملزم هستند محصولات خود را با قیمت‌های سال گذشته به فروش برسانند.

اما نکته جالب اینجاست؛ موج افزایش قیمت‌ها عاملی شده تا فروشنده‌های لوازم خانگی سفارش‌های خود را از کارخانجات  افزایش دهند و بار بیشتری را خریداری کنند. این خریدها در حالی صورت می‌گیرد که بازار در رکود به سر برده و خبری از خریدار نیست. عمده فروشندگان لوازم خانگی نگران افزایش قیمت‌ها هستند و همین امر میزان خرید آنها را از کارخانجات افزایش داده است.

اما با وجود کاهش تقاضا، این خریدهای بالا به چه منظور انجام می‌شود؟ و آیا احتمال احتکار در بازار وجود دارد یا خیر؟

بررسی میدانی از بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد اکثر فروشندگان در تکاپوی خرید کالا هستند اما از آن طرف فروشی هم ندارند. واحدهای تولیدی نیز مدام بر طبل گرانی زده و معتقدند با افزایش هزینه‌های تولید  فعالیت برای آنها سخت شده  است.

در مجموع بازار لوازم خانگی در مقایسه با سایر کالاها با تنش قیمتی روبرو نیست و کمبود تقاضا نیز عاملی شده تا توجیه افزایش قیمت‌ها در بازار وجود نداشته باشد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز