خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه لرستان:

آمادگی همکاری با سازمان فضایی ایران در راستای توسعه‌ و پیشرفت لرستان را داریم

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۳۴

رئیس دانشگاه لرستان از اعلام آمادگی همکاری با سازمان فضایی ایران در راستای توسعه‌ و پیشرفت لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، خسرو عزیزی در جلسه ای که با حضور مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی کشور در دانشگاه لرستان برگزار شد، ضمن گزارش کاری خود از تلاش های صورت گرفته تیم مدیریتی دانشگاه لرستان در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری، اظهار کرد: ایجاد مرکز شتابدهی و کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه لرستان، از جمله گام های مهمی برای حمایت از ایده‌پردازی و خلاقیت بوده است.

وی افزود: راهکار اساسی رفع چالش بیکاری، تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه است و تقویت شاخص‌های اقتصاد دانش‌ بنیان یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که متکی به دانش بومی است.

عزیزی تصریح کرد: تقویت مهارت آفرینی در دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های مهمی است که در مسیر تحقق مفهوم دانشگاه جامعه ‌محور است.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، باید در خدمت توسعه محلی، استانی و ملی باشد.

 خسرو عزیزی با اشاره به اینکه دانشجو وقتی از دانشگاه فارغ‌ التحصیل شد باید بتواند خودش کارآفرین بشود و برای خود و دیگران، اشتغال زایی کند، یادآورشد: دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که همکاریهای خود را با سازمان فضایی ایران در راستای توسعه‌ و پیشرفت لرستان تقویت کند.

رئیس دانشگاه لرستان گفت:خوشبختانه تعامل خوب و سازنده‌ای در استان لرستان بین سازمان‌ها و ادارات با دانشگاه لرستان وجود دارد که البته بایستی این نوع تعاملات و ارتباطات در جهت رفع چالش‌های استان، تقویت شوند و گسترش یابند.

عزیزی یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در مسیر توسعه و پیشرفت، این است که از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های علمی محققان و پژوهشگران دانشگاهی، بیشتر از گذشته، استفاده شود و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، نقش پیشران توسعه محلی، استانی، منطقه‌ای و ملی را برعهده داشته باشند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز