خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان تاکید کرد:

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور، پایین بودن بهره‌وری سرمایه است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۹۶

استاندار لرستان گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشورمان، پایین بودن بهره‌وری سرمایه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی در آیین افتتاح طرح ریلی تامین نهاده‌های دامی (برای نخستین بار در کشور) و ایجاد منطقه تخلیه و توزیع استانی و ملی در شهرستان ازنا اظهار کرد: این پروژه را به عنوان هدیه دولت تدبیر و امید به مردم تقدیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: این پروژه خاص است، معمولاً پروژه را با مقدار اعتبار و پول می‌سنجیم در حالی که این مقیاس اشتباه است. این مورد یکی از بهترین پروژه‌هایی است که من دیده‌ام و چند ویژگی دارد.

خادمی تصریح کرد: نخستین ویژگی این پروژه، کار اشتراکی و محصول فکر جمعی و خروجی یک ستاد است. مشکلاتی در حوزه حمل و نقل وجود داشت و اعضای ستاد تنظیم بازار استان به فکر ایجاد این طرح ریلی افتادند.

استاندار لرستان اضافه کرد: دومین ویژگی؛ استفاده از ظرفیت‌های خالی و اینکه در بحث فضا کار جدیدی انجام نشده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشورمان، پایین بودن بهره‌وری سرمایه است، الان ارزش املاکی که در اختیار دولت است چند صد هزار هزار میلیارد تومان بوده و بهره‌وری آنها خیلی پایین است، یعنی بهره‌وری در کشورمان خیلی کم است و علت‌اش همین سرمایه‌های معطل ماندهِ استفاده نشده است که بلد نیستیم از این‌ها استفاده کنیم که خوشبختانه در این پروژه از سرمایه‌های معطل مانده، استفاده شده است.

وی تاکید کرد: در کشورمان می‌توانیم کارهای زیادی با سرمایه‌هایی از این دست انجام بدهیم که نیاز به خلاقیت دارد.

خادمی افزود: ویژگی بعدی پروژه این است که یکی از نیازهای اصلی استان بوده و می‌تواند نهاده‌ها را تامین کند و نسبت به حمل و نقل جاده‌ای مزایای زیادی دارد.

استاندار لرستان تاکید کرد: یک فکر اینجا بارور شده اما پرورش آن با کمک بخش خصوصی هم نیاز است و حتی می‌تواند یک بندر خشک باشد که اشتغال و رونق بزرگی ایجاد کند.

انتهای پیام/
محمد نوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز