خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان :

سیاست ذخیره‌سازی کالاها مدنظر قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۸۴۵

استاندار لرستان گفت: دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید‌موسی خادمی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به شرایط کنونی بازار اظهار کرد: برگزاری هفتگی این ستاد به‌دلیل شرایط خاص بازار است.

وی با بیان اینکه اقتصاد به هم پیوسته بوده و کالا‌ها بر یکدیگر تاثیرگذار هستند، افزود: گستردگی و تنوع قیمت در بازار زیاد است و ما باید نظارت بر قیمت‌گذاری کالاها داشته باشیم.

استاندار لرستان برای توانایی بر نظارت و کنترل بازار بر لزوم محدود کردن تمرکز روی کنترل قیمت‌گذاری کالا‌های اساسی و مهم تاکید کرد و گفت: دولت نسبت به کنترل قیمت کالاهای اساسی برنامه‌ریزی کرده و تا فروردین ۹۸ نباید این نرخ‌ها افزایش یابند، چون ارز آنها را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: بخشی از این کالاها قابل کنترل هستند که مشکلی نداریم اما بخش دیگر مانند گوشت مرغ که به دلایل مختلف امکان تغییر قیمت وجود دارد باید بر کنترل نرخ و عرضه آن به بازار بیشتر تلاش کنیم.

مقام ارشد استان تصریح کرد: تزریق مرغ منجمد به بازار و توزیع بین اقشار کم‌درآمد جامعه، همچنین عرضه به کارکنان دولت و کارگران در دستور کار قرار گیرد.

دکتر خادمی با تاکید بر اینکه برخی از کالا‌ها را باید از مبدا کنترل کرد، گفت: سیاست ذخیره‌سازی کالاهای اساسی را باید مد نظر قرار داد که در شرایط خاص توانایی تامین نیاز‌های مردم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از کالاها اساسی نیست اما  باید آنها را نیز کنترل کرد تا قیمت‌ها غیرمعقول تغییر نکنند.

استاندار لرستان علاوه بر نظارت بر کالاهای اساسی و مهم ، نظارت روی کالاهای عادی را نیز مهم دانست و افزود: نظارت و بازرسی بر فروش و قیمت کالاها در بازار باید وجود داشته باشد که شاهد تغییر فاحش قیمت‌ها نباشیم.

 

انتهای پیام/
سلمان حیدری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز