خبرگزاری کار ایران

سید‌موسی خادمی :

جامعه بدون امید همه چیز را از دست می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۲۲۷

استاندار لرستان گفت: استراتژی ما باید مبتنی بر امید به آینده و افتخار به گذشته باشد.

به گزارش‌خبرگزاری ایلنا لرستان، سید‌موسی‌ خادمی در نشست عمومی کارگاه‌های تخصصی نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران مراکز صدا‌ و سیما منطقه چهار کشور به میزبانی لرستان، اظهار کرد: امیدوارم آنچه که به عنوان هدف در این نشست تعریف شده با شعار" افتخار به گذشته و امید به آینده" محقق شود.

وی گفت: صدا و سیما برای دفاع از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی به خوبی تلاش می‌کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه امسال برای کشور سال ویژه‌ای بود، خاطرنشان کرد: چهل سالگی انقلاب سن بلوغ و کمال انقلاب است. نهال انقلاب اسلامی امروز تبدیل به یک درخت تنومند چند ساله شده که ما در زیر سایه شاخه‌های آن زندگی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این باره باید به روشنگری بپردازیم که انقلاب چه دستاوردهایی برای مردم داشته است، بیان کرد: انقلاب ما با ماهیت اسلامی و ریشه‌ها و دلایل مشخص برای وقوع بود. خواسته مردم و دلایل کپسولی و فشرده شده انقلاب در شعار اصلی انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نهفته بود.

دکتر خادمی در ادامه با اشاره به اینکه به عنوان یک کشور مستقل به دنبال استقلال در همه عرصه‌های اقتصادی فرهنگی و سیاسی بودیم، افزود: استقلال سیاسی به این منظور که خود تصمیم بگیریم چه باید بکنیم و با استقلال فرهنگی بتوانیم این فرهنگ غنی ایران را به دیگر کشورها انتقال دهیم و تاثیرگذار باشیم نه تاثیر پذیر.

وی با بیان اینکه در این دو حوزه موفق بوده‌ایم، ادامه داد: ملت ایران در روند پیروزی انقلاب به دنبال استقلال اقتصادی نیز بوده‌ است، به این معنی که هیچ دولت بیرونی نتواند ما را مجبور به رفتاری ‌کند که ما دوست نداریم و این تعبیری از قدرت نیز هست.

استاندار لرستان تصریح کرد: در حوزه اقتصادی مشکل داریم به گونه‌ای که مقام معظم رهبری با تمام دلسوزی فعالیت و برنامه‌های خود را در این حوزه متمرکز کرده اما سر جمع این درخت تنومند ایجاد شده قابل استفاده است.

وی افزود: در حوزه آزادی به مقام معظم رهبری و تلاش مسئولین بخش عمده‌ای از آن محقق شده است.

دکتر خادمی گفت: ما در انقلاب اسلامی به دنبال تبیین مدل جدید حکمرانی و حکومت در جهان بودیم که متکی بر رای مردم است. حکومت اسلامی را به خوبی به جهان معرفی کرده‌ایم اما در برخی حوزه‌ها الگوهای حکمرانی نیاز به بررسی بیشتری دارد.

مقام عالی‌رتبه استان با تاکید بر اینکه در کنار این بحث‌ها استراتژی ما باید مبتنی بر امید به آینده و افتخار به گذشته باشد، بیان کرد: خروجی این بحث‌ها باید این باشد که مردم به آینده امیدوار باشند که امید به آینده ممکن است گاهی با انتقاد و یا با تشریح و ترکیبی از این دو باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای امید نداشته باشد همه چیز را از دست خواهد داد و جامعه امیدوار به اهداف خود خواهد رسید.

استاندار لرستان با توجه به شرایط خاص امروز تاکید کرد: علاوه بر امید باید وحدت را در بین مردم تقویت کنیم و امید افزایی و همگرایی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دکتر خادمی بیان کرد: در طراحی هر برنامه‌ای در حوزه‌های عمومی جامعه به خصوص صدا و سیما خروجی آن باید با ایجاد امید، وحدت و همگرایی همراه باشد.

وی اظهار کرد: جامعه و مخاطب امروز ما جامعه‌ای آگاه است، این جامعه آگاه پذیرش هر حرف و مطلب کم پشتوانه‌ای را ندارد، بنابراین برنامه‌ها باید متناسب با آگاهی‌های مخاطبین و تهدیدهای بیرونی تهیه شوند.

انتهای پیام/
سلمان حیدری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز