خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل منابع طبیعی لرستان عنوان کرد:

شناسایی اولویت‌ها در بخش آبخیزداری از اهمیت بالایی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۳۳۲

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: شناسایی اولویت ها در بخش آبخیزداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، محمدحسین بابایی در کارگاه یک روزه ناظرین مقیم و عالی معاونت آبخیزداری که در اداره کل منابع طبیعی لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه آبخیزداری دستورالعمل اجرایی و روش بیان کردن مفاهیمی چون توسعه پایدار، افزایش بهره‌وری و مشارکت مردم است، خاطر نشان کرد: آبخیزداری می‌تواند نقش مهم و سازنده‌ای جهت حفظ، احیا، توسعه منابع طبیعی و همچنین مهار و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی به خصوص سیل داشته باشد.

وی تصریح کرد: از اقدامات اساسی در جهت کنترل سیل در حوضه های آبخیز، انجام عملیات آبخیزداری در قالب برنامه های مدیریتی و اجرایی است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان به اقدامات آبخیزداری اشاره کرد و افزود: آبخیزداری علاوه بر تولید اکسیژن و تلطیف هوا، از نقطه نظر زیست محیطی تاثیرات بسیار مثبتی بر زندگی جانوران موجود در اکوسیستم های مرتعی و رودخانه ای داشته و با تقویت مراتع، رودخانه‌ها و چشمه سارها می‌توان، مأمن امنی را برای حیات وحش و پرورش آبزیان فراهم کرد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی که به مدرسی هوشنگ محمدیان برگزار شد، ناظرین در خصوص نظارت مقیم و عالی بر پروژه های آبخیزداری ، نحوه متراژ سازه ها و تصحیح صورت وضعیت ها، نحوه اجرای بندهای شرایط‌عمومی پیمان، نظارت مستمر ناظرین مقیم بر پروژهای‌صندوق توسعه‌ملی، نحوه مستندسازی فعالیت‌های آبخیزداری بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/
زهرا شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز