خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه لرستان عنوان کرد:

افزایش کمک هزینه‌ رساله‌های آزمایشگاهی

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۵۱۹

رئیس دانشگاه لرستان از افزایش کمک هزینه‌ رساله‌های آزمایشگاهی از دو به چهار میلیون تومان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، خسرو عزیزی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: کمک‌ هزینه رساله‌های دانشجویان دکترا که در رابطه با موضوعات آزمایشگاهی‌‌ هزینه‌بَر هستند از دو به چهار میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: به ازای هر مقاله‌ی ISI و JCR مبلغ سه میلیون تومان به دانشجویان مقطع دکترا اختصاص یابد (به شرط آنکه مقاله منتشر شده باشد یا DOI به آن اختصاص یافته باشد).

عزیزی تصریح کرد: ارائه ثبت یا ثبت‌های ملی اختراع به شرط داشتن تأییدیه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و نیز ارائه ثبت یا ثبت‌های بین‌المللی معتبر اختراع به شرط ارائه تأییدیه علمی مورد تأیید شورای پژوهشی و مورد سوم هم کسب عنوان برتر از جشنواره‌های خوارزمی، رازی و هم‌ردیف آنها در ارتباط با رساله از نفرات اول تا سوم شامل کمک ‌هزینه‌های اعتباری تشویقی می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان یادآورشد: اعضای هیات علمی که وظیفه راهنمایی رساله (پایان‌نامه) دانشجویان را برعهده دارند مازاد بر سقف پژوهانه‌ خود از مشوق‌های اعتباری در ارتباط با موارد گفته شده بهره‌مند می‌شوند.

عزیزی بیان کرد: افزایش کمک هزینه رساله‌های آزمایشگاهی هزینه‌بَر از دو به چهار میلیون تومان فقط مختص دانشجویان مقطع تحصیلی دکتراست.

ایشان ادامه داد: سه درصد از بودجه هزینه‌ای دانشگاه لرستان در پایان سال 92 به پژوهش و تحقیقات اختصاص می‌یافت و با تلاش‌های صورت گرفته از چهار سال پیش تاکنون و تا پایان سال 97، قرار است 13 درصد از بودجه هزینه‌ای دانشگاه به حوزه پژوهش و تحقیقات اختصاص یابد.

عزیزی گفت: البته استاندارد این موضوع، 15 درصد است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم به این مقدار دست پیدا کنیم.

به گفته رییس دانشگاه لرستان از چهار سال گذشته تاکنون بیش از ده میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان هزینه شده است که یک اقدام در راستای تقویت پژوهش و تحقیقات بوده است.

عزیزی همچنین  ایجاد مرکز شتابدهی و کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه لرستان در همین دوره را نیز از جمله اقدامات زیرساختی انجام شده در جهت حمایت از ایده‌پردازی‌های خلاقانه، پژوهش و فناوری و تقویت مهارت‌آفرینی دانست.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز