خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان پلدختر در گفت وگو با ایلنا:

اظهارات مدیرکل صنعت و معدن لرستان غیرکارشناسی است/ ژئوپارک بین المللی دره شیرز قابل قیاس با سیمره و پلدختر نیست

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۱۶

فرماندار پلدختر با اشاره به موضوع حذف ژئوپارک پلدختر از ثبت جهانی، اظهار داشت: اظهارات مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان در خصوص ژئوپارک غیرکارشناسی است.

نعمت‌الله دستیاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد با تشکر و قدردانی از پیگیری‌های خبرنگار ایلنا در لرستان با اشاره به بحث حذف شدن ژئوپارک پلدختر از ثبت جهانی که توسط برخی رسانه ها از زبان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان شده بود، اظهار داشت: زمین لغزش سیمره و پلدختر یک مسئله کاملا جهانی است بطوریکه در اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا روی این رخداد در حال تحقیق و بررسی هستند.

فرماندار شهرستان پلدختر در خصوص بحث انتخاب ژئوپارک بین المللی از بین زمین لغزش پلدختر و دره شیرز کوهدشت که اخیرا مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان از دره شیرز کوهدشت بعنوان گزینه نهایی ژئوپارک جهانی نام برده بود، عنوان کرد: این صحبت ایشان غیرکارشناسی بوده و دره شیرز کوهدشت قابل قیاس با زمین لغزش سیمره و پلدختر نبوده و نیست.

ایشان ژئوپارک پلدختر را یک موضوع و رویداد جهانی و بین المللی دانست و تصریح کرد: بخاطر اهمیت این موضوع دفتر ژئوپارک سیمره و پلدختر حدود 3 سال پیش در منطقه تالاب‌های ولیعصر این شهرستان شروع به کار کرده و می طلبد مسئولان استان پیگیر مطالعات نهایی و ثبت جهانی آن باشند تا بتوان از این ظرفیت جهت توسعه صنعت توریسم و گردشگری استان نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز