خبرگزاری کار ایران

سید موسی خادمی:

محل تولد برخی اقشار در فقرشان تاثیرگذار است/ ایجاد اشتغال در کمیته امداد بالاتر از برخی دستگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۹۰۴

استاندار لرستان گفت: درصد ایجاد اشتغال کمیته امداد از دیگر دستگاه‌ها بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی در نشست با مدیران کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) استان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد اظهار داشت: موضوع فقر و فقرزدایی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌ویژه روستاها آن‌چنان که در ادبیات‌ها و بحث‌ها، آمده یکی از دلایل وجود انقلاب اسلامی و خواست آن ذکر شده است.

وی با اشاره به اینکه خروجی انقلاب برقراری عدالت در سطح جامعه و فراهم کردن امکاناتی است که افراد بتوانند یک زندگی عادی داشته باشند، افزود: عدالت به معنی اینکه همه باید مثل هم و برابر باشند نیست. به نظر می‌رسد عدالت تامین حداقل‌ها برای همه تعریف شده و این جزء حقوق عادی انسان است.

استاندار لرستان با بیان اینکه انسان‌ها با هر شرایط، محدودیت و استعدادی باید حداقل امکانات را داشته باشند و بیشتر از آن را باید خود در رقابت به دست بیاورند، گفت: حداقل‌ها باید برای همه باشد، حالا اگر کسی بتواند امکانات بیشتری برای خود مهیا کند به استعداد و تلاش خود او بستگی دارد اما حداقل‌ها به عهده اجتماع و حکومت اسلامی است.

خادمی با تاکید بر سخنان رهبر انقلاب که اشاره فرمودند «ما در حوزه ایجاد عدالت هنوز در خیلی از کارها موفق نشده‌ایم»، تصریح کرد: این در حالی است که خیلی از تلاش‌های دولت در روستاها و فعالیت‌ها در شهرهای کوچک همچنین مجموعه اقدامات  نهادهای مانند کمیته امداد و بهزیستی و سایر بنیادهایی که مرتبط با این موضوع هستند در همین راستا بوده اما ارزیابی بر این است که در این حوزه توفیق زیادی نداشته‌ایم و توزیع ثروت در کشور، معقول و منطقی نیست.

وی با بیان اینکه دولت دوم روحانی در برنامه‌های خود فقرزدایی و حذف مطلق فقر را به‌عنوان یکی از شعارهای اصلی عنوان کرده، اظهار داشت: خوشبختانه این اقدام را از سال قبل شروع و کارهای خوبی انجام شده، همچنین هزینه اختصاص یافته به اقشار پایین جامعه که به‌طور ویژه کمیته امداد و بهزیستی نزدیک به سه برابر شده که قطعا احساس رضایتی در این باب بین افراد تحت پوشش ملموس است.

مقام ارشد استان به برنامه‌های دولت در قطع کردن یارانه اقشار بی‌نیاز و افزایش یارانه نیازمندها اشاره کرد و بیان داشت: ممکن است برخی افراد به‌طور طبیعی مانند معلولین، کسانی که کم توان‌اند، مشکل ذهنی و فکری دارند  و در کل عوامل خارج از کنترل خودشان باعث شده که نتوانند مانند بقیه افراد زندگی کنند به این یارانه نیاز داشته باشند.

وی یادآور شد: برخی اقشار محل تولدشان در فقرشان تاثیرگذار است که این جزو وظایف اصلی دولت‌ها است به این موضوع توجه کنند. دولت تدبیر و امید و در کل نظام جمهوری اسلامی به این موضوع توجه خاص دارد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از حوزه‌ها و یا دستگاه‌های اصلی که این نقش مهم یاری رساندن به مددجویان را به عهده دارد کمیته امداد است که تاکنون منشا اثرات خوبی در جامعه بوده است. بخصوص این چند سال اخیر که با رویکرد جدیدی که در حوزه مدیریت رخ داده و صراحتا به جدا کردن رفتارهای سیاسی و جناحی در این حوزه تاکید دارد.

خادمی با تاکید بر اینکه اگر کسی بخواهد با رفتارهای سیاسی و جناحی منابع این حوزه یعنی وقت و پول را صرف کارهای دیگری کند قطعا خیانت و جنایت کرده، گفت: تعدیل در ساختارها و تاکید بر توانمندی‌ها از اقدامات مثبت این مجموعه بوده است. آرزوی ما باید این باشد که تعداد افراد تحت پوشش این مجموعه به صفر برسد و در واقع این دستگاه برخلاف دیگر سازمان‌ها دنبال گسترش سازمان خود و جاودانگی نیست.

وی با اشاره به اینکه درصد ایجاد اشتغال کمیته امداد با استناد به آمارها از دیگر دستگاه‌ها بالاتر است، افزود: البته مشاغل را باید بهتر تعریف کرد چراکه خیلی از این بحث‌ها به بهبود درآمد منجر می‌شود که این کار خوبی در راستای توانمندسازی است اما شغل ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز