خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

امسال ۲ واحد سنگ‌بری مدرن در لرستان احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۹۷۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: بهمن ماه امسال ۲ واحد سنگ بری مدرن در لرستان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمدرضا صفی‌خانی با بیان این مطلب افزود: یک واحد از این سنگ‌بری های مدرن پیشرفت ۹۰ درصد داشته و در ۲۲ بهمن ماه امسال افتتاح می شود.

وی اظهار داشت: واحد سنگ‌بری دیگر نیز ۸۰ درصد پیشرفت دارد. 

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی این واحدهای سنگ‌بری ظرفیت بالایی در حوزه صادرات سنگ ایجاد می شود، افزود: هفته گذشته موافقت نامه ایجاد پایانه سنگ در لرستان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت کشور صادر شد.

صفی خانی با اشاره به اینکه باید معادنی که مطالعات آنها تمام شده را به هلدینگ های سرمایه گذاری بدهیم تا صنایع فرآوری آنها را ایجاد کنند، اظهار داشت: هلدینگ سرمایه گذاری ایمیدرو در حوزه آهک در شهرستان پلدختر شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه واحدهای اکتشاف و فرآوری کربنات کلسیم در لرستان در سال گذشته نیمه فعال بودند، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ واحد در شهرستان الیگودرز در این حوزه به شدت فعالیت می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با تاکید بر اینکه ظرفیت های ماده معدنی تالک در لرستان بسیار خوب است، افزود: اگر بتوانیم صنایع معدنی را در کنار معادن شکل بدهیم به نتایج خوبی خواهیم رسید.

دریافت مجوز ایجاد پایانه سنگ در لرستان

صفی خانی با اشاره به اینکه این پایانه سنگ در خرم آباد ایجاد می شود، اظهار داشت: در برنامه‌های بلندمدت خود نیز از تشکل‌های حوزه‌سنگ در شهرستان دورود برای ایجاد چنین‌پایانه‌ای دعوت کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دعوت ۳ هلدینگ برای مطالعه پهنای فلزی استان خبر داد و گفت: قابلیت های استان باید به طرح اقتصادی تبدیل شوند و سپس به سرمایه گذاران واگذار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز