خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان مطرح کرد:

کاهش مقایسه‌ای جابجایی بار طی سه ماه اول سال 95

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۷۸۹

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان گفت: طی سه ماه اول سالجاری 565 هزار و 75 تن انواع کالا توسط ناوگان باری لرستان جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تناژ حمل 0.9 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد،حسن رحمانی با اعلام این مطلب افزود: این میزان کالا طی 45 هزار و 97 سفر توسط ناوگان باری جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد سفر نیز 7.5 در صد کاهش داشته است.

وی از کاهش 55 درصدی تخلفات اضافه تناژ بار در لرستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس‌آمار دریافتی از سیستم اضافه تناژ اداره کل، طی سه ماهه امسال 57 فقره تخلف اضافه تناژ کالا از سوی پلیس راه استان کشف و برای اعمال قانون به این اداره کل معرفی شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد کاهش یافته است.

رحمانی تصریح کرد: اضافه تناژ محوری یکی از مهمترین علل تخریب جاده بوده که با استفاده از سامانه های توزین در حال حرکت در کامیون های حمل بار به آسانی قابل تشخیص است.

وی افزود: حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده ای، موجب فرسودگی زودرس وسیله نقلیه و تخریب زیر ساخت راه‌ها می شود.

وی به برگزاری کلاس های آموزشی برای رانندگان، برخورد با متخلفین و ممانعت از تردد ناوگان دارای اضافه بار توسط پلیس راه اشاره کرد و افزود: راه اندازی گشت های نامحسوس و شناسایی مراکز فرار بار از جمله اقدامات موثر در کاهش تخلفات اضافه تناژ در استان بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان لرستان اهمیت نصب و بهره برداری از سامانه‌های توزین در حال حرکت را عاملی مهم در برخورد با متخلفین اضافه تناژ دانست.

رحمانی با تاکید بر توجه رانندگان به رعایت ظرفیت مندرج در کارت وسیله نقلیه افزود : چنانچه راننده برای نخستین بار مرتکب این تخلف شده باشد بر حسب میزان اضافه بار و مسافت طی شده جریمه خسارت وارده بر جاده را تا پایان مسیر پرداخت خواهد کرد در صورتی که تخلف برای بار دوم و سوم تکرار شود جرائم به صورت تساعدی و با مبالغ سنگین تعیین و اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز