خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به سئوال ایلنا مطرح شد:

شهرک صنوف زاگرس خرم‌آباد 15 سال بلاتکلیف است

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۵۶۶

رئیس اتاق اصناف لرستان با انتقاد از بلاتکلیفی شهرک صنوف زاگرس خرم‌آباد گفت: شهرک صنوف زاگرس خرم آباد فرزند ناخلف شهرداری است که 15 سال است بلاتکلیف مانده است.

آرش راشدی ظهر چهارشنبه در حاشیه نشست با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از شهر افزود: شهرک تعمیرگاهی خرم آباد 15 سال است بلاتکلیف  مانده و برخی از واحدهای آن به یک تا ۱۰ نفر فروخته شده است.

وی اظهار داشت: این شهرک فاقد هرگونه زیر ساخت لازم است و انتقال صنوف به این شهرک کاری اشتباه است.

راشدی گفت: هم اکنون دو شهرک برای انتقال این صنوف در نظر گرفته شده که یکی از آنها شهرک تعمیرگاهی که فاقد هرگونه زیرساخت لازم بوده و دیگری شهرک قاضی است.

وی افزود: برخی صنوف از جمله جوشکاران و آهنگران مقرر شده تا پایان عید فطر به شهرک قاضی انتقال یابند.

وی عنوان کرد: متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی برای انتقال صنوف تعمیرگاهی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها در این شهرک صورت نگرفته است.

رئیس اتاق اصناف لرستان با بیان اینکه این شهرک رها شده و پیگیری خاصی برای تعیین تکلیف آن انجام نمی شود تصریح کرد: سرمایه گذار اصلی این شهرک در چند سال گذشته به دلیل سانحه هوایی جان خود را از دست داد و در ادامه فرد دیگری مسولیت این شهرک را بر عهده گرفت.

راشدی عنوان کرد: این شخص واحد های این شهرک را به افراد مختلفی فروخته استو حتی گاها یک  واحد را  به 10 نفر فروخته است.

وی اظهار داشت: بعد از مدتی این فرد در قالب تفاهم نامه این شهرک را به شخص دیگری واگذار کرد و این در حالیست که هنوز اقدامی برای تعیین تکلیف این شهرک صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه لزوم تعیین تکلیف این شهرک صنوف را برای رئیس دادگستری لرستان، دادستان و بازرسی اعلام و مطرح کرده ایم افزود: هنوز متاسفانه در خصوص رفع مشکلات این شهرک از سوی سرمایه گذار آن آن پاسخی دریافت نکرده ایم.

رئیس اتاق اصناف لرستانبیان داشت: هنوز متولی اصلی این شهرک صنوف مشخص نیست که چه کسی است و به واقع باید گفت که این شهرک «فرزند ناخلف» شهرداری محسوب می شود. 

وی یادآور شد: هم اکنون تعداد 189 اتحادیه صنفی و 50 هزار واحد صنفی در لرستان فعال است که از این بین تعداد 15 هزار واحد مربوط به شهرستان خرم آباد است.

رئیس اتاق اصناف لرستان با اشاره به وظایف این اتاق بیان داشت: ایجاد هماهنگی بین اتحادیه ها، نظارت بر عملکرد و راهنمایی اصناف، اعلام نظر در رابطه با ضوابط خاص هر اتحادیه و رصد صنفی آنها، اعلام تعطیلی واحدها در زمان و یا فصلی خاص، تنظیم و تصویب آئین نامه ها، استخدامی ها، آموزش، تشکیل اتحادیه های صنفی و نظارت بر حسن اجرای اقدامات اتحادیه ها و ... از جمله وظایف اتاق اصناف محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز