خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان بروجرد:

عملکرد مناسب کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان بروجرد

فرماندار شهرستان بروجرد گفت: عملکرد کمپ های ترک اعتیاد و مراکز ان ای در شهرستان بروجرد مطلوب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بروجرد، مسلم پورقاسمیان ظهر دوشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی مبارزه با موادمخدر شهرستان بروجرد، افزود: این مراکز با نظارت و حمایت دادگستری و فرمانداری بدون هیچ دغدغه‌ای در حال فعالیت هستند و تاکنون توانسته‌اند با رهایی معتادان زیادی از دام اعتیاد، طعم خوش زندگی دوباره را به آنان بچشانند.

وی اظهار کرد: امروزه سازمان NA به عنوان یک متوالی نجات بخش در ایران در کنار بهزیستی و نیروی انتظامی نقش بسزایی در زندگی بخشیدن دوباره به معتادان را ایفا می‌کند.

پورقاسمیان با اشاره به اینکه در  ۲۴۰ میلیون نفر در دنیا جهان درگیر بلای خانمان‌سوز اعتیاد هستند، اظهار کرد: مواد مخدر از بحث سنتی خود خارج و به صنعتی ورود پیدا کرده و نمونه بارز آن همه روزه در کشور ایران و حتی شهرستان بروجرد به وفور یافت می‌شود.

فرماندار بروجرد عنوان کرد: کشور افغانستان با تولید و ساخت ۴۵۰ نوع موادمخدر با حمایت غرب و افراد سودجو و قاچاقچی با استفاده از موقعیت قرارگیری ایران به عنوان یک منظقه استراتژیک، برای انتقال مواد به اروپا موجب ایجاد رواج این بلای خانمان‌سوز در کشور شده است.

پورقاسمیان خانواده را مهم‌ترین کانون برای مبارزه با این معظل برشمرد و افزود: خانواده‌ها با الگوسازی و ریشه یابی و آموزش صحیح در رفتار می‌توانند این بحران بزرگ را از نطفه خفه کنند.

کد خبر : ۳۸۳۱۵۸