خبرگزاری کار ایران

خجسته‌پور مطرح کرد:

تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز در شهرستان خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۳۰۶

فرماندار خرم‌آباد گفت: 156 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد که دستگاه‌های متولی با هماهنگی نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، حبیب‌الله خجسته‌پور امروز در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان خرم‌آباد افزود: بخشداران در این زمینه جلساتی با اولویت مناطق بحرانی شهرستان تشکیل دهند.

وی اظهار کرد: امور آب و جهاد کشاورزی شهرستان نیز درباره کسانی که قرارداد الگوی ترکیبی کشت و مصرف آب را رعایت نمی‌کنند اقدامات لازم را باید انجام دهند.

مدیر امور آب شهرستان خرم‌آباد نیز در این جلسه اظهار داشت: سال‌گذشته 28 حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان با همکاری دادستانی و نیروی‌انتظامی شهرستان پلمب شد.

بهزاد جوادی گفت: همچنین 170 حلقه چاه نیز برای تمدید بازدید و نصب کنتور به امور برق شهرستان معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: در راستای آزادسازی حریم رودخانه‌های شهر خرم آباد سال‌گذشته 2 کیلومتر از حریم روخانه خرم‌رود به مساحت 3 هکتار آزادسازی شد و بناهای ساخته‌شده در این مسیر تخریب شدند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد نیز در این جلسه نیز اظهار کرد: از ابتدای فصل زراعی جاری تمام اقدامات در زمینه اصلاح الگوی کشت و مصرف آب کشاورزی انجام شده است.

مراد بیرانوند اظهار داشت: براساس آمار امسال 38 هزار و 640 هکتار گندم دیم و 6 هزار و 359 هکتار گندم آبی در سطح زمین‌های شهرستان کشت شده که در مجموع 85 هزار تن گندم از این سطح برداشت می‌شود. همچنین 21 هزار هکتار از سطح اراضی شهرستان خرم‌آباد در سال‌جاری زیر کشت جو رفته است.

وی اظهار کرد: قیمت تضمینی خرید گندم معمولی در سطح شهرستان یک هزار و207 ریال و قیمت جو یک هزار و 80ریال مشخص شده است.

جوادی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه تمام امکانات برای برداشت محصول بسیج شده، گفت: هر روز 200 لیتر گازوئیل سهمیه برای کمباین‌ها اختصاص‌ یافته است.

وی بر ضرورت تسهیل‌شدن ترد کمباین‌ها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه ممکن است اطراف تفرج‌گاه‌های محل برداشت کمباین‌ها دچار آتش‌سوزی شود ضرورت دارد مراقبت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد خواستار توقیف کمباین‌داران متخلف شد و گفت: در بحث خروج گندم از استان مشکلی نداریم چون گندم خروجی هر کجای کشور به نام شهرستان خرم‌آباد ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عده‌ای قیمت‌های بذری و با کیفیت شهرستان را با 200 تا 300 تومان بیشتر از قیمت تضمینی خریداری می‌کنند، تصریح کرد: در گذشته گندم با کیفیت به عراق فرستاده می‌شد اما در حال حاضر خروج گندم از کشور ممنوع است و با این‌ حال باید مراقب باشیم این مسئله دوباره تکرار نشود.

جوادی با اشاره به اینکه سال‌گذشته 100 هکتار از بهترین مزارع شهرستان به‌ ویژه در زاغه، گریت و رباط براثر آتش‌سوزی خسارت دید، عنوان کرد: برای مقابله با آفت سن نیازمند همکاری دیگر ادارات برای تأمین خودروهای شاسی‌بلند هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز