خبرگزاری کار ایران

از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

افزایش 61 درصدی بارندگی‌ها در لرستان

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: میزان ریزش‌های جوی در استان از ابتدای سال95 تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته61 درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، محمدناصر هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به بارش باران در استان شدت بارش‎ها از امشب و تا ساعاتی از روز سه‎شنبه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر کاهش دما و نیز وزش باد نسبتا شدید لحظه‎ای، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‎ها و اختلال در تردد جاده‎ای برای اکثر نقاط استان پیش‎بینی می‎شود.

هاشمی ادامه داد: همچنین همراه با این شرایط بروز پدیده گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه از آغاز بارش‌های جوی شب گذشته تاکنون در استان لرستان تاکنون شهرستان خرم‌آباد با 27،  کوهدشت با 21 و رومشکان با  21 میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان ریزش‌های جوی را در ایستگاه خود ثبت کرده‌اند، افزود: همچنین میزان ریزش‌های جوی در شهرستان‌های نورآباد، دورود، پلدختر، الشتر و بروجرد به ترتیب 19، 18، 16، 16 و 15 میلی‌متر گزارش‌شده است.

وی با اشاره به ادامه روند بارندگی‌ها در استان لرستان افزود: سامانه بارشی مستقر در استان تا پایان روز سه‌شنبه فعالیت خود را ادامه خواهد داد و پس‌ازآن ناپایداری جدیدی در استان لرستان تا انتهای هفته وجود ندارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان بابیان اینکه متوسط بارندگی  از ابتدای سال جاری تاکنون 463 میلی‌متر بوده است، عنوان کرد: میزان ریزش‌های جوی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که  287 میلی‌متر بوده 61 درصد افزایش‌یافته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر وارد شدن هرگونه خسارت به دلیل شدت ریزش‌های جوی در استان لرستان گزارش نشده است اما به دلیل شدت بارش‌ها در برخی مناطق آب‌گرفتگی معابر و طغیان میسل‌های آب پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۳۵۷۲۷۶