خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان مطرح کرد:

اردوهای راهیان نور انتقال دهنده فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان است

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۲۶۴

استاندار لرستان اردوهای راهیان نور را پل ارتباطی بین نسل جوان و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا درخرم آباد، هوشنگ بازوند صبح چهارشنبه در جلسه راهیان نور که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یک حرکت فرهنگی و اجتماعی است، افزود: اردوهای راهیان نور امروزه پل ارتباطی بین مردم، جوانان و حماسه‌سازان ۸ سال دفاع مقدس هستند که در برگشت می‌تواند پیام‌آور حماسه‌سازان و انتقال‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی با اشاره به اردوهای جهادی در مناطق محروم استان لرستان عنوان کرد: اردوهای جهادی یک حرکت فرهنگی بوده و جامعه امروز ما به شدت نیازمند ترویج این فرهنگ است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه اردوهای جهادی یک حرکت فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود، گفت: در عین حال این اردوهای جهادی یک حرکت اقتصادی و سازندگی نیز محسوب می شود. 

وی یکی از ارمغان‌های اردوهای جهادی را به وجود آمدن فرهنگ خودباوری در مناطق محروم دانست و افزود: فرهنگ خودباوری به‌ عنوان رمز موفقیت کشور در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید.

استاندار لرستان همچنین ترویج فرهنگ کار و مشارکت مردم را یکی دیگر از دستاوردهای اردوهای جهادی برشمرد و گفت: همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم کشور نیز از دیگر دستاوردهای اردوهای جهادی است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی استان کارهای بزرگی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده است، بیان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی تقویت فرهنگ جهادی است که هیچ‌ وقت نباید آن را فراموش کنیم چرا که هرکجا فرهنگ جهادی وارد میدان عمل می‌شود به‌ طور یقین پیروزی دوچندانی حاصل می‌شود. 

بازوند با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی با بسیج سازندگی استان برای برگزاری اردوهای جهادی گفت: برای معرفی دستگاه‌های اجرایی با بسیج سازندگی، معاون عمرانی استانداری به‌ عنوان نماینده تام‌الاختیار هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی همچنین به اردوهای راهیان نوراشاره کرد و گفت: این اردوها پل ارتباطی بین جوانان و حماسه‌سازان دفاع‌مقدس است.

بازوند با تاکید بر اینکه امروز مهمترین عامل اقتدار ایران اسلامی فرهنگ جهاد و شهادت است، تصریح کرد: در این راستا باید زمینه انتقال این فرهنگ به نسل جوان جامعه که تشنه این فرهنگ هستند، فراهم شود. 

استاندار لرستان به نمود فرهنگ ایثار و شهادت در بحث هسته‌ای اشاره کرد و افزود: همه باید کمک کنیم تا این فرهنگ و ارمغان 8 سال دفاع مقدس بین نسل‌های الآن و آینده منتقل شود چرا که جوانان امروز تشنه اطلاعاتی در این زمینه هستند.

وی عنوان کرد: سپاه استان تنها نهاد در رابطه با اعزام کاروان‌های راهیان نور نیست بنابر این همه دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا همکاری لازم داشته باشند.

بازوند تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی اردوهای راهیان نور مشابه این جلسه باید توسط فرمانداران در شهرستان‌های مختلف برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز