خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمان:

فضای اردوهای راهیان نور باید معنویت‌زا باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۵۵۱

وقایع بسیاری در کشور ما اتفاق افتاده است اما روایتگر آنها به حوزه‌های تاریخی و کلاسیک سپرده شده است که امروزنشانه‌ای از آنها در جامعه نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمان گفت: روایت دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان، زمینه ماندگاری آنرا در نسل جوان و ادوار مختلف تاریخی فراهم می‌سازد.

به گزارش ایلنا از کرمان، ملکی در جمع راویان دفاع مقدس و رزمندگان جنگ تحمیلی با ذکر این مطلب که ولایت پذیری هدف اصلی اردهای راهیان نور است، افزود: در مدرسه باید سیستم خط مقدم جبهه طراحی شود.

وی با بیان اینکه جهاد وسیع‌تر از جنگ است، گفت: ما در دوران دفاع مقدس جهاد واقعی کردیم و راویان دفاع مقدس باید روح روحانی و معنوی این دوران را به دانش آموزان القاء کنند.

وی خاطر نشان کرد: این روح روحانی و معنوی در جنگ بود که انگیزه‌های اعزام به جبهه را زیاد می‌کرد و فضای معنوی حاکم در جبهه‌ها در سرتاسر کشور رایحه پخش بود.

وی تأکید کرد: فضای اردوهای راهیان نور باید معنویت زا باشد و همه باید در این عملیات بزرگ به روحیه معنوی زایی توجه کنیم.

وی افزود: اگر رزمندگان اهل توسل و نماز شب نبودند اینجانفشانی و ایثارگری‌ها ایجاد نمی‌شدند.

ملکی معنویت زایی، اندیشه زایی و ابتکارزایی را از اهداف راهیان نور دانست و اظهار داشت: ابتکار، درایت و اندیشه رزمندگان جنگ را به یک جنگ فکری و اندیشه‌ای تبدیل کرد که یکی از عوامل اصلی پیروزی بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر کشور ما امروز در دنیا حرفی برای گفتن دارد از برکت دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است گفت: همه ما جیره خوار دفاع مقدس هستیم.

وی نهادینه کردن اخلاق مداری، عدم تکبر و ولایت مداری را از دیگر اهداف اردهای راهیان نور دانست.

ملکی با بیان اینکه یک رزمنده دفاع مقدس و راوی ازاهرم‌های اصلی فرهنگ است گفت: اخلاق زیر بنای فکری یک جمع فرهنگی است.

وی با اشاره به حضور فرماندهان جنگ در صف مقدم جبهه گفت: خاکی بودن در آموزش مؤلفه اصلی یادگیری است.

معاون پرورشی و فرهنگی تأکید کرد: باید در این اردو‌ها فاصله را بین خودمان و دانش آموزان کم کنیم تا اهداف اردهای راهیان نور طبق مطالبات رهبر معظم انقلاب محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز