خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان عنوان کرد:

رشد 93/26 درصدی صادرات غیرنفتی لرستان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۱۹۸

میزان صادرات کالاهای غیر نفتی لرستان در سال 93 حدود 56 میلیون دلار بوده که این میزان در هشت ماهه سال 94 به 103 میلیون دلار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی لرستان با بیان اینکه ما توجه ویژه ای به این کارگروه با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی داریم، اظهار داشت: علیرغم اینکه رکود در اقتصاد کشور وجود دارد ولی در لرستان صادرات غیر نفتی خوشبختانه طی هشت ماه نخست امسال رشد قابل توجهی داشته است. 

استاندار لرستان افزود: ارزش مالی صادرات غیرنفتی استان در هشت ماهه امسال 103 میلیون دلار بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 96 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد93/26درصدی صادرات غیر نفتی لرستان طی هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد: امیدواریم رشد صادرات کالاهای غیر نفتی لرستان تا پایان سال استمرار یابد و به بالای 110 درصد برسد. 

میزان صادرات غیرنفتی در هشت ماهه سال گذشته را 52 میلیون دلار برشمرد، تصریح کرد: این میزان رشد صادرات در شرایط رکود، بسیار قابل توجه است.

استاندار لرستان با بیان اینکه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به طور حتم این امر در استان محقق می شود، بیان کرد: همچنین مقرر شده برنامه‌های سال 95 در حوزه صادرات کالاهای غیر نفتی استان نیز تدوین شوند.

بازوند با اشاره به لزوم توجه به بازار کشور عراق و صادرات کالاهای لرستان به این کشور، گفت: میزان صادرات ایران به کشور عراق بیش از 10 میلیارد دلار بوده که ما به دنبال این هستیم در سال 95 یک سهمی از این میزان به استان لرستان اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه جلساتی در تهران با متولیان امر در این زمینه داشته ایم، خاطر نشان کرد: مقرر شده که ما بررسی های لازم را در حوزه صادرات کالاهای لرستان به کشور عراق تا پایان سال انجام دهیم و برنامه سال آینده در این زمینه را تدوین کنیم.

وی بیان داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی لازم حداقل سهم 200 میلیون دلاری از صادرات ایران به کشور عراق را برای استان لرستان در سال 95 داشته باشیم.

استاندار لرستان همچنین بر لزوم توجه به بازار کشور عراق برای صادرات کالاهای غیر نفتی این استان تاکید کرد.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود از شرکت تولید کنندگان لرستانی در نمایشگاه مسکو برای ارائه توانمندی‌های خود خبر داد و تصریح کرد: همچنین باید با برنامه ریزی لازم بحث صادرات کالاهای استان از طریق منطقه ویژه اقتصادی ازنا را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر ما نیازمند به دو مجوز هستیم،تاکید کرد: مجوز صادرات و واردات در این زمینه باید اخذ شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه علیرغم اینکه یک سال است این منطقه ویژه اقتصادی شروع به فعالیت کرده یک سری مشکلات دارد که باید رفع شوند، افزود: مقرر شده ظرف یک ماه آینده این مشکلات رفع شوند. 

بازوند یاد آور شد: برنامه صادراتی سال 95 استان نیز با گزارش ها و راهکارهای کارشناسی باید تا پایان امسال تدوین و ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز