خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اداری شهرستان دوره چگنی؛

آیین معارفه رئیس اداره بهزیستی شهرستان دوره چگنی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۵۷۷

مراسم معارفه رئیس جدید اداره بهزیستی شهرستان دوره چگنی برگزار شد.

به گزارش خبر نگار ایلنا در خرم آباد، در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره بهزیستی شهرستان دوره چگنی که در جلسه شورای اداری شهرستان و با حضور دکتر اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی، حجت الاسلام حسین زاده آملی امام جمعه، ترابی نژاد فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و مدیران ستادی بهزیستی لرستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عبدالرضا الواری بعنوان رئیس جدید بهزیستی دوره چگنی معرفی و از خدمات 5/4 ساله علی ناصر جابری رئیس پیشین تقدیر شد.

در این مراسم دکتر اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان با تبیین مباحثی از تشکیلات سازمان بهزیستی افزود: یکی از حوزه‌هایی که امروزه در دولت تدبیر و امید با تیم جدیدی که در بحث رفاه اجتماعی استقرار پیدا کرده، پیشگیری و جلوگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی بعنوان یک مقوله بسیار پیچیده است که بخش عمده ای از آن محصول توسعه نیافتگی و بخش دیگر آن بنا به تعبیر رهبری "تهاجم فرهنگی" است.

 مدیرکل بهزیستی در ادامه گفت: ما در دوران گذار هستیم و یک جامعه توسعه نیافته یا در حال توسعه که این توسعه یافتگی از انقلاب اسلامی شروع شده طبیعتاً با گسترش علوم ارتباطی و فناوری‌های مدرن که البته مایه خیر و برکت است گاهی مواقع در مسیر توسعه تضادهای فرهنگی ایجاد می کند که ما را با چالش و یک مقوله حساس و بسیار جدی باصطلاح آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌کند که این پدیده همه سطوح و لایه های مختلف جامعه را تهدید می کند و این تهدیدات از خانواده که اساسی ترین و مقدس ترین رکن اجتماع است گرفته تا مدرسه ، دانشگاه و ...را تحت شعاع قرار می دهد و مبارزه با این آسیب‌ها بدون همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و جامعه امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی جامعه نظیر اعتیاد، طلاق و...اظهار داشت:متاسفانه این آسیب‌های اجتماعی مرتباً در حال نوزایی و زایش هستند و پیامدهای روحی وروانی، اجتماعی و خانوادگی و حتی زیان‌های اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و جوانان را که سرمایه های این جامعه محسوب می‌شوند در معرض آسیب ها قرار داده و طبیعتاً بجای اینکه فرصت باشند تبدیل به یک تهدید برای جامعه می‌شوند و این مسئله دستگاه‌های متولی رفاه اجتماعی و سیاستگزاران سلامت اجتماعی را بر آن داشته تا تمام تلاش خود را برای مبارزه و کاهش این آسیب‌های اجتماعی بکار گیرند.

دکتر حیدری ائمه جمعه و علما را بزرگترین مددکاران اجتماعی خواند که همواره مردم را از مسائل مختلف جامعه آگاه می کنند و از علما و ائمه جمعه تقاضا کرد بهزیستی را بعنوان متولی پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها یاری کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان عدم آگاهی مردم نسبت به مسائل مشاوره های ژنتیک و غربال‌گری معلولیت‌ها را دغدغه های بهزیستی دانست و افزود: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و استقبال آحاد جامعه از این خدمات بهزیستی که هیچگونه هزینه ای هم برای مردم ندارد شاهد بروز معلولیت در بین خانواده ها هستیم و بعضاً روستاهایی در استان داریم که بیش از 40 در صد جمعیت آن‌را معلولیت‌های شنوایی یا بینایی تشکیل می دهد که با یک آزمایش ساده می‌توان از بروز این مسائل جلوگیری و پیشگیری کرد.

وی هم چنین افزود: اگر آگاهی بخشی در مسائل آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری صورت می گرفت این همه هزینه ها برای دولت بوجود نمی آمد و جامعه هم دچار ضرر و زیان نمی شد ضمن اینکه خانواده ها هم دچار کسالت روحی و روانی به خاطر داشتن فرزند معلول نمی شدند. بنابر این راه اساسی پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها آگاهی بخشی است و از فرمانداران و ائمه جمعه و رسانه ها تقاضا داریم در آگاهی بخشی و اجرایی شدن طرح‌های بهزیستی ما را مجدانه یاری کنند.

شایان ذکر است در این جلسه عبدالرضا پاپی الوار بعنوان رئیس جدید اداره بهزیستی شهرستان دوره چگنی معرفی و از زحمات 5/4 ساله علی ناصر جابری رئیس سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز