خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی لرستان؛

بیش از ۹۰ درصد دام‎های استان سنتی نگهداری می‌‎شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۰۹

بسترهای لازم برای نگهداری دام به صورت بهداشتی و مناسب باید در این استان فراهم شود، چراکه وقتی ۹۰ درصد از دام‏‌های یک استان به صورت سنتی نگهداری ‏شوند، بستر لازم برای بروز و انتقال بیماری‏های دامی به انسان‏‌ها فراهم و کار دامپزشکی برای کنترل بیماری‏‌ها در این خصوص سخت می‌‏شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: بیش از ۹۰ درصد دام‎های استان به صورت سنتی نگهداری می‌‎شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌‏آباد، ابراهیم توکلی در نشست با خبرنگاران در خرم‏‌آباد اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از ۶ میلیون رأس دام در لرستان وجود دارد، ۹۰ درصد از آن‌ها به صورت سنتی نگهداری می‌‏شوند، بنابراین یکی از برنامه‌‏های ما در سطح دامپزشکی این استان، تبدیل این نوع نگهداری دام به صنعتی است و در این خصوص همه تلاش خود را به کار می‌‏گیریم.

وی با اشاره به اینکه امروز امنیت غذایی از هرچیز دیگر مهم‏‌تر است، ادامه داد: در این راستا دامپزشکی لرستان فعالیت‏‌های خوبی دارد، این در حالی است که این سازمان با کمبود اعتبارات مورد نیاز دست و پنجه نرم می‌‏کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان خاطرنشان کرد: بسترهای لازم برای نگهداری دام به صورت بهداشتی و مناسب باید در این استان فراهم شود، چراکه وقتی ۹۰ درصد از دام‏‌های یک استان به صورت سنتی نگهداری ‏شوند، بستر لازم برای بروز و انتقال بیماری‏های دامی به انسان‏‌ها فراهم و کار دامپزشکی برای کنترل بیماری‏‌ها در این خصوص سخت می‌‏شود.

این مسئول عنوان داشت: اگر بخواهیم، جایگاه نگهداری دام در لرستان را به سمت صنعتی شدن ببریم، باید آموزش‌‏های لازم و بسترهای مناسب برای نگهداری دام را در اختیار دامپروران قرار دهیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۳۰ هزار بازدید از مراکز عرضه گوشت و دام در لرستان داشته‏ایم، اضافه کرد: در این مدت ۳۰ تُن گوشت و فرآورده آنکه فاسد شده بودند در استان لرستان ضبط و معدوم شد.

توکلی متذکر شد: در این بازدید‌ها بیش از ۷۲ پرونده تخلفاتی به دستگاه قضایی لرستان معرفی شده است تا برخوردهای لازم با آن‌ها صورت بگیرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه در سال‏‏‏‏‏‏‏ جاری ۸۳۰ رأس دام سنگین و ۸ هزار و ۴۰۰ رأس دام سبک از استان صادر شده است، بیان کرد: این صادرات بیشتر به کشورهای امارات، عراق، کویت و… بوده است.

این مسئول یادآور شد: وجود برخی از کشتارگاه‏‌های سنتی در لرستان به یک معضل تبدیل شده است که برای صنعتی کردن آن‌ها همه تلاش خود را به کار می‌‏گیریم.

وی اضافه کرد: ۴ میلیون رأس دام سبک و ۳۰۰ هزار رأس دام سنگین در استان لرستان وجود دارد، این در حالی است که دام‎های پنج استان از لرستان عبور می‌‏کنند، به گونه‎ای که هر ساله بیش از ۸۰۰ هزار واحد دامی از این استان عبور می‌‎کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز