خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرم‎آباد؛

پیشرفت ورزش همگانی، در سایه قهرمانی قرار نگیرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۸۲۲

لرستان در زمینه معرفی قهرمانان بنام جزو استان‎های مطرح کشور بوده، اما نباید فقط به بخش قهرمانی نگاه کنیم و باید به ورزش همگانی نیز توجه شود تا در این مسیر نیز موفق شویم.

فرماندار خرم‎آباد گفت: لرستان در زمینه معرفی قهرمانان بنام جزو استان‎های مطرح کشور بوده اما نباید فقط به بخش قهرمانی نگاه کنیم و باید به ورزش همگانی نیز توجه شود تا در این مسیر نیز موفق شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،، حبیب‎الله خجسته‎پور در مراسم تودیع و معارفه‎ مدیران کل ورزش و جوانان لرستان که امروز در سالن همایش‎های سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: استاندار چون در مراسم تشییع عالم گران‎قدر آیت‎الله آدینه‎وند که صبح امروز در قم برگزار شد شرکت کرد نتوانست به این مراسم بیاید.

وی در ادامه اظهار کرد: در عصری به‎سر می‎بریم که حرف اول ورزش را علم می‎زند و نیاز است برای پیشرفت و توسعه به این سمت حرکت کنیم.

خجسته‎پور با بیان اینکه عزیزپور فرد، مدیرکل جدید، پا در عرصه‎ای گذاشته که با دو بخش مهم ورزش و جوانان سروکار دارد، خطاب به وی گفت: شاید در عرصه قهرمانی ورزشکارهایی وجود داشته باشند که جوان نیز هستند اما عکس این قضیه در بین جوان‎ها صادق است و بیشتر جوان‎ها در بخش قهرمانی فعالیت نمی‎کنند که این وظیفه جنابعالی را سنگین‎تر می‎کند.

فرماندار مرکز لرستان در ادامه تأکید کرد: مهمترین مشکل جوانان استان بحثاشتغال است و مشکل دیگر شرکت نکردن در فعالیت‎های مختلف بوده که یکی از وظایف این اداره کل ساماندهی سمن‎ها و گروه‎ها در بخش‎های مختلف است.

وی با تأکید بر اینکه هر دو حوزه ورزش و جوانان وظیفه‎ی سنگینی دارند، ادامه داد: لرستان در زمینه معرفی قهرمانان بنام جزو استان‎ها مطرح کشور بوده اما نباید فقط به بخش قهرمانی نگاه کنیم و باید به ورزش همگانی نیز توجه شود تا در این مسیر نیز موفق شویم.

خجسته‎پور با بیان اینکه در بخش سرانه فضای ورزشی با میانگین کشور فاصله زیادی داریم، اضافه کرد: توجه به پروژه‎های نیمه تمام که هنوز به سرانجام نرسیده یکی از مطالبات به‎حق مردم استان است، پروژه‎هایی که تقلیل یافته اما با این حال نیز هنوز بهره‎برداری نشده‎ و جای کار زیادی دارند.

فرماندار خرم‎آباد در ادامه سخنانش گفت: جوان ما نیازمند نشاط و سرزندگی است و یکی از نعمت‎های مجهول که در روایات از آن نام برده شده صحت و سلامتی است و اگر می‎خواهیم این نعمت مجهول، معلوم شود نیازمند ورزش و امکانات برای پرداختن به آن هستیم.

وی بیان کرد: دردی که الان بسیاری از جوان‎های ما به آن دچارند، درد اعتیاد است و اگر اقدامات جدی برای امر ورزش داشته باشیم جوان‎های کمتری به سمت اعتیاد حرکت می‎کنند و بازهم به شعار پیشگیری بهتر از درمان است می‎رسیم و باید در این راستا به‎صورت جدی فعالیت کنیم.

خجسته‎پور با بیان اینکه ای کاش به‎جای این همه کمپ ترک اعتیاد باشگاه و فضای ورزشی می‎داشتیم، اذعان کرد: شاید اگر آمار گرفته شود سرانه کمپ‎های ترک اعتیاد با سرانه فضای ورزشی در استان برابری کند که همه ما مسئول هستیم و بدون شک متولی ورزش مسئولیت سنگین‎تری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز