خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد؛

در دست اجرا بودن عملیات ۹ ایستگاه پمپاژ در لرستان

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۲۶۲

استاندار لرستانبا اشاره به در دست اجرا بودن عملیات ۹ ایستگاه پمپاژ در لرستان ابراز امیدواری کرد که این پروژه حداکثر تا پایان سال مالی به بهره برداری برسند.

استاندار لرستان با اشاره به در دست اجرا بودن عملیات ۹ ایستگاه پمپاژ در لرستان ابراز امیدواری کرد که این پروژه حداکثر تا پایان سال مالی به بهره برداری برسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‎آباد، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‏‌ریزی استانداری لرستان در خرم‏‌آباد با اشاره به توزیع ۷۰ میلیارد تومان در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ مصوبات سفر هیئت دولت به استان ابلاغ شده است، گفت: رویکرد این اعتبار در بحثخشکسالی بوده و نحوه توزیع آن ۳۰ میلیارد تومان جهاد کشاورزی، ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آب و فاضلاب شهری، ۱۹.۵ میلیارد تومان آب و فاضلاب روستایی، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شرکت آب و منطقه‏‌ای، ۲ میلیارد تومان به امور عشایری و… اختصاص یافته است.

وی عنوان داشت: باید این اعتبار به پروژه‎های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص داده شود، بنابر این مدیران باید در تخصیص این اعتبار تلاش خود را دو چندان کنند.

استاندار لرستان بیان داشت: در این اعتبارات ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به پمپاژهای آب استان لرستان اختصاص یافته است که باید این پمپاژ‌ها تا پایان سال مالی به بهره‌‏برداری برسند.

این مسئول افزود: اعتبارات خشکسالی مصوبه دولت است و به نام این دستگاه‌‏‌ها تصویب و توزیع می‌‏‌شود.

بازوند ادامه داد: در جلسه آینده رئیس جهاد کشاورزی لرستان باید در خصوص برق‎دار شدن چاه‏‌های کشاورزی طی این ۶ ماهه گزارش کاملی را ارائه دهد، زیرا در قانون بودجه ۹۳ قرار شده است که ۲۰ درصد چاه‌‏های کشاورزی برق‏دار شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه رویکرد اختصاص این اعتبارات به طور عمده پروژه‌های دارای بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده است تصریح کرد: در این راستا ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ایستگاههای پمپاژ آب اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن عملیات ۹ ایستگاه پمپاژ در لرستان ابراز امیدواری کرد که این پروژه حداکثر تا پایان سال مالی به بهره برداری برسند.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود به دستور کار جلسه آینده شورای توسعه و برنامه ریزی استان اشاره کرد و بیان داشت: در قانون بودجه سالجاری مقرر شده است که ۲۰ درصد چاههای کشاورزی برقدار شود که جهاد کشاورزی مکلف است در جلسه آینده عملکرد شش ماهه خود را در این زمینه اختصاص دهد.

استاندار لرستان همچنین با بیان اینکه مطابق قانون بودجه باید آموزش و پرورش اماکن آموزشی مازاد خود در روستا‌ها را به اداره کل ورزش و جوانان واگذار کند افزود: در این زمینه نیز مدیر کل آموزش و پرورش استان باید در جلسه بعدی گزارش عملکرد این بند قانونی را ارائه کند

استاندار لرستان افزود: همچنین آموزش و پرورش باید در خصوص اماکن مازاد آموزشی خود در روستا‌ها و تحویل آن‌ها به اداره کل ورزش و جوانان استان جهت استفاده ورزشکاران روستایی گزارشی را ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان باید به منظور سرمایه‏‌گذاری سازمان گسترش صنایع ایدرو و امیدرو در مناطق کم‏‌تر توسعه یافته گزارشی را ارائه دهد.

بازوند از مدیر عامل شرکت آب منطقه‌‏ای لرستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان درخواست کرد در خصوص آخرین وضعیت اوراق داده شده به راه‏‌ها، سد‌ها و… گزارشی را تهیه و ارائه دهند.

استاندار لرستان متذکر شد: معاون امور عمرانی استانداری لرستان در خصوص آخرین وضعیت در جذب اوراق مشارکت و همچنین ۶۰۰ میلیون تومانی که باید به شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت داده می‌‏‌شده، تهیه و ارائه دهد.

این مسئول از جمعیت هلال احمر لرستان درخواست کرد در جلسه آینده در خصوص جذب اعتبارات ملی ۵۵۰ میلیون تومانی هلال احمر گزارشی را تهیه و در جلسه آینده ارائه دهد.

در جلسه شورای برنامه‏‌ریزی توسعه لرستان طرح نواحی شهرستان خرم‌‏آباد به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز