خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری لرستان؛

ضرورت افزایش گشت‌های کنترل نامحسوس در محورهای لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۶۱

اداره کل مسکن و شهرسازی و حمل و نقل لرستان، بایستی ۱۱ دستگاه خودرو را برای کنترل نامحسوس در اختیار پلیس راه قرار دهند.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: اداره کل مسکن و شهرسازی و حمل و نقل لرستان بایستی ۱۱ دستگاه خودرو را برای کنترل نامحسوس در اختیار پلیس راه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مجید کیانپور در جلسه شورای حمل و نقل استان لرستان بر ضرورت فرهنگسازی در رابطه با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و اظهار داشت: در زمینه آموزش و فرهنگ عمومی بایستی فرهنگسازی بیشتری صورت گیرد تا افرادی که در جاده‌ها تردد می‌کنند قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.

وی عنوان کرد: افزایش ۳۴ درصدی برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی نشان دهنده این است که پلیس نقش برخوردی خود را دارد ولی نباید فقط به نقش پلیس راه بسنده کرد و صدا و سیما نقش تاثیرگذاری در این فرهنگسازی خواهد داشت.

برنامه‌های صدا و سیمای لرستان برای کاهش تصادفات از شنبه اجرایی شود

معاون امور عمرانی استانداری لرستان افزود: صدا و سیمای مرکز لرستان بایستی طی مدت شهریور ماه و حداقل دو بار در هفته از عوامل شورای ترافیک و ایمنی حمل و نقل دعوت کرده و مسائل مربوط به قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را گوشزد کند و همچنین از نظرات کار‌شناسی برای آگاه کردن مردم استفاده شود.

کیانپور تصریح کرد: برنامه‌های صدا و سیمای مرکز لرستان برای کاهش تصادفات در شهریور ماه بایستی از شنبه هفته آینده اجرایی شود و در این برنامه‌ها از هلال احمر، اورژانس و پزشکی قانونی دعوت به عمل آید، هرچند که ما قصد نداریم مردم را بترسانیم ولی واقعیت این است که باید مردم در این زمینه آگاه‌تر شوند.

وی آمار ۵۰ نفری کشته شدگان تصادفات جاده‌ای طی یکماه برای لرستان را بسیار نامطلوب دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه نمی‌توانیم برای شش میلیون تردد در جاده‌های استان از هزار خودرو در زمینه کنترل نامحسوس استفاده کنیم بنابراین لازم است در زمینه رعایت قوانین و مقررات فرهنگسازی بیشتری صورت گیرد.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه وضعیت لرستان در زمینه حوادثجاده‌ای و میزان تلفات نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر است، اضافه کرد: ولی این وضعیت برای ما راضی کننده نیست و بایستی به روزی برسیم که حتی یک نفر کشته تصادفات جاده‌ای در لرستان نداشته باشیم که این امر با رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان محقق خواهد شد.

کیانپور از کاهش ۸.۸ درصدی تلفات جاده‌ای طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: هر چند در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم ولی هنوز با هدفگذاری ۲۰ درصدی کاهش تلفات جاده‌ای فاصله زیادی وجود دارد بنابراین سایر ارگان‌های مربوطه بایستی تلاش خود را برای رسیدن به هدفگذاری مطلوب انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه میزان تصادفات درون شهری، طی پنج ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است، افزود: برای کاهش بیشتر تصادفات لازم است در ساعاتی که اوج رفت و آمد است خودروهای امداد، خودروهای گشت راهداری، اورژانس، هلال احمر و… مانند ایام نوروز کنار جاده‌ها مستقر شوند.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مدیر کل راه و شهرسازی استان بایستی به همه پیمانکاران اعلام کند که در هنگام کار خود ایمنی را رعایت کنند و از چراغ راهنما و چشمک زن برای هشدار استفاده کنند چرا که ما هیچ عملیات عمرانی در حوزه راهداری نمی‌خواهیم در استان انجام شود مگر اینکه بحثایمنی آن رعایت شود.

کیانپور از رئیس پلیس راه استان لرستان خواست از روز شنبه گشت‌های کنترل نامحسوس را بیشتر کرده و کار را با حساسیت بیشتری دنبال کند.

وی افزود: اداره کل مسکن و شهرسازی و حمل و نقل لرستان نیز بایستی ۱۱ دستگاه خودرو را برای کنترل نامحسوس در اختیار پلیس راه قرار دهند.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان بر ضرورت برخورد با رانندگان متخلف تاکید کرد و بیان داشت: پلیس راه استان بایستی با تمام توان با رانندگان متخلف برخورد کند و خودرو آن‌ها را به پارکینگ بفرستد و تمام تلاش خود را بکار بندد تا تصادفات در شهریور ماه به حداقل برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز