خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرم آباد؛

شعار هفته دولت در لرستان آرامش و امید است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۰۶

شعار هفته دولت آرامش و امید است که خوشبختانه با حضور دولت یازدهم آرامشی در دل جامعه قرار گرفته که امیدواریم تداوم داشته باشد.

فرماندار خرم آباد گفت: شعار هفته دولت آرامش و امید است که خوشبختانه با حضور دولت یازدهم آرامشی در دل جامعه قرار گرفته که امیدواریم این تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حبیب الله خجسته‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه در خرم آباد اظهار کرد: اولین وظیفه فرمانداری خروج ادارات شهر خرم آباد از زیرسایه ادارات کل در شهر است که در این زمینه فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در شورای اداری، یک سوال از مدیران شهرستان شده است و آن این بود که اگر خرم آباد با وجود این جمعیت و این وسعت در مرکز استان نبود چه اتفاقی در این شهر می‌افتاد.

فرماندار خرم آباد با اشاره به تعریف نشدن بعضی از ادارات جزء در شهر خرم آباد تصریح کرد: اولین دستور کار اینجانب در سمت فرمانداری خرم آباد، تشکیل دو اداره صنعت معدن و تجارت و صنایع دستی در شهر خرم آباد و تفکیک آن‌ها از ادارات کل بوده است.

خجسته‌پور با انتقاد از عمر کوتاه مدیران شهری در شهر خرم آباد، اظهار کرد: در انتخاب و استیضاح مدیران، کار کار‌شناسی صورت نمی‌گیرد و نباید یک مدیر بعد از انتخاب درست، باید با قدرت به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: اگر شورایی به شهرداری اعتقاد دارند باید یاری برای او باشند نه برای برای او، و تقسیم شدن شورا به گروه‌هایی همچون ۷ بعلاوه ۶ و غیره برای هیچ یک از مردم شهر خرم آباد قابل پذیرش نیست.

فرماندار خرم آباد بیان کرد: اگر مشکلی در شهر خرم آباد وجود دارد به اختلاف مسئولین و تشکیل ائتلاف‌های بی‌خاصیت برمی‌گردد که نه تنها سودی برای مردم ندارند بلکه ضرر هم دارند.

خجسته‌پور تصریح کرد: اعضای شورای شهر و شهردار خرم آباد که خود عضوی از شورای شهر هستند تقاضا داریم که قدر خود و موقعیتی که دارند را بدانند و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

فرماندار خرم آباد با اشاره به تبلیغات زود هنگام بعضی از نامزدهای احتمال مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از علت‌های توسعه نیافتگی استان‌های محروم این است که زود‌تر از موعد مقرر به پیشواز انتخابات مجلس می‌روند.

وی افزود: اگر ۱۸ ماه قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی به پیشواز آن می‌رویم، دلیل توسعه یافتگی سیاسی استان نیست بلکه به دلیل عقب ماندگی سیاسی بعضی از نامزد‌های انتخاباتی است.

خجسته‌پور در مورد جابه جایی‌های صورت گرفته در فرمانداری خرم آباد بیان کرد: دو سال است که فرمانداری خرم آباد بدون معاون اداره می‌شد و استاندار قبل از تصدی این پست توسط اینجانب، انتخاب معاون برای فرمانداری بوده و کاری که فرماندار انجام داده این است که ۳ بخشدار انتخاب کرده که از خانواده خود فرمانداری است.

فرماندار خرم آباد در مورد مسئله ترافیک میدان امام حسین اظهار کرد: طراحی میدان امام حسین و زیر گذر آن، یکی از کارهای کار‌شناسی نشده بوده است که به جای اینکه ترافیک را تسهیل کند آن را تشدید می‌کند.

وی افزود: میدان امام حسین ۱۳ ورودی و خروجی دارد و یک شبه تصمیم گرفته می‌شود که چنین طرحی اجرا شود که نتیجه آن ترافیک و کاربی نامناسب این میدان است.

خجسته‌پور بیان کرد: برای سامان دادن به این میدان شورای ترافیک و شورای فنی استانداری را مامور کرده‌ایم که سه طرح کار‌شناسی در مورد این میدان آماده کنند و آن را به فرمانداری تحویل دهند.

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: اولین اقدامی که در این میدان انجام شده مسئله نصب پله برقی است و با به کارگیری این پله رغبت برای استفاده از پل هوایی در این میدان بیشتر می‌شود.

خجسته‌پور در مورد تشکیل سمن‌ها یا‌‌ همان تشکل‌های مردم نهاد، اظهار کرد: اساس تشکیل این تشکل‌ها غیردولتی و غیرانتفاعی است و کسانی که به دنبال اغراض سیاسی در تشکیل این مجموعه‌ها هستند باید بگویم که راه را اشتباه آمده‌اند.

وی در مورد آب‌های سطحی پشته جزایری افزود: این منطقه طرح هادی و تفصیلی نداشته است که به دلیل ارزان بودن زمین در این ناحیه، مهاجرت معکوس در این منطقه شکل گرفته است.

فرماندار خرم آباد بیان کرد: یک طرح هادی با همکاری بنیاد مسکن برای پشته جزایری انجام می‌شود والحاق ماسور به شهر یک کار عجولانه بوده و اکنون چاره‌ای جزء همکاری در این زمینه نداریم.

خجسته‌پور در مورد اعتبارات فاینانس اظهار کرد: به لحاظ فاینانس تاکنون چیزی ابلاغ نشده است و در مورد مسئله متکدیان، کارگروه‌های مختلفی به صورت موازی کار انجام می‌دهند و به طور کلی چند نوع تکدی‌گری در جامعه وجود دارد که شامل نیازمندان واقعی، بیماران روانی، معتادان، معتادان و بعضی‌ها نیز این شغل ان هاست.

وی در مورد برخورد با متکدیان افزود: در این زمینه کارگروهی تشکیل داده‌ایم که شامل شهرداری، نیروی انتظامی، دادگستری و فرمانداری است که کار ساماندهی و غربال‌گری را انجام می‌دهند.

فرماندار خرم آباد بیان کرد: اگر کمیته غربالگری تشکیل شود می‌تواند بیماران را تحویل بهزیستس دهد و نیازمندان را به کمیته امداد و بهزیستی معرفی کند و متکدیان حرفه‌ای را تحویل دستگاه‌های قضایی و معتادان را به کمیته امداد تحویل دهد.

خجشته‌پور تصریح کرد: شرایط برای تشکیل این کمیته فراهم است و با برگزاری این کمیته می‌توانیم متکدیان را از سطح شهر جمع آوری کنیم.

فرماندار خرم آباد در مورد مخروبه پشت بازار اظهار کرد: این مدرسه مصوب شده است که در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد این مدرسه تخریب نمی‌شود بلکه کاربری آن به علوم پزشکی واگذار و به دو دلیل راه اندازی می‌شود که یکی برای آزمایشگاه و دیگری برای مرکز درمانی است.

وی در مورد تعریف اشتغال افزود: در تعریف شغل، یک شغل پایدار و یک شغل موقت داریم که در خرم آباد مسکن مهر تا پایان شهریور ۹۸۰ واحد به مردم تحویل داده که در جریان آن ۳۸۰ نفر شغل ایجاد شده اما شغل پایداری ایجاد نشده است.

خجسته‌پور در مورد مزایده مجتمع کشت و صنعت بیان کرد: کشت و صنعت به مزایده گذاشته شد و یک شهروند عربستانی به نام عبدالله الحی که شیعه نیز است برنده آن شد و هدف اصلی ایشان از این کار مراوده با شیعیان ایران است.

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: در مورد ۱۶۰ هکتار از زمین‌های منطقه، فرمانداری اختلافی با اهالی بومی داشته که با تعامل این کار حل شده و کل مساحت کشت و صنعت ۱۳۶۰ هکتار است که به سرمایه‌گذارعربستانی تحویل داده شده است.

خجسته‌پور در مورد مصوبات ریاست جمهوری در سفر به لرستان اظهار کرد: کل مصوبات ریاست جمهوری در سفر به استان لرستان ۶۷ پروژه است که در حال پیگیری است.

وی در مورد پروژه مجتمع تجاری خدماتی کیو افزود: این مجتمع برای جذابیت نیاز به مشوق سرمایه گذاری داشت که با تخفیفاتی که در به شرکت سرمایه گذار داده شد این موضوع انجام شد.

فرماندار خرم آباد بیان کرد: کل سرمایه گذاری این مجتمع ۳ هزار میلیارد ریال است و مجتمع به قدری بزرگ است که فقط ۴۰۰ واحد مسکونی در آن تعبیه شده است که بعد از تکمیل پروژه ۲۵ درصد سهم شهرداری و ۷۵ درصد سهم سرمایه‌گذار است.

خجسته‌پور در مورد پروژه‌های افتتاحی شهر خرم آباد در هفته دولت تصریح کرد: ۱۱۰ پروژه با ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز