خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی و استاندار لرستان از آزاد راه خرم آباد - اراک

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۱۷

آزادره خرم اباد - اراک با اعتبار ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و در مدت ۳۶ ماه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری پروژه، احداثو به بهره برداری خواهد رسید.

آزادره خرم اباد - اراک با اعتبار ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و در مدت ۳۶ ماه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری پروژه، احداثو به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوندˈ در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور از پروژه در دست اجرای آزادراه اراک - خرم آباد، افزود: این آزادراه به طول ۱۳۶ کیلومتر و در قالب شش خط رفت و برگشت احداثمی‌شود.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح مهم و ملی زیربنایی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کشور، علاوه بر کاهش ۳۱ کیلومتری مسیر ارتباطی فعلی اراک به خرم آباد، نقش مهمی نیز در اتصال مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور خواهد داشت.

استاندار لرستان گفت: این پروژه در قالب قرارداد منعقده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شامل تمام فعالیت‌ها با مضمون طراحی، تامین مصالح و ساخت آزادراه شش خطه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) واگذار شده است.

بازوند با اشاره به اینکه مدت اولیه پیمان این پروژه ۳۶ ماه است، اظهار کرد: آزادراه اراک - خرم آباد از فاصله ۱۵ کیلومتری محور اراک - بروجرد در حدفاصل پتروشیمی و پالایشگاه اراک آغاز و پس از عبور از غرب شهر شازند و شرق شهر بروجرد در ۱۰ کیلومتری شهر خرم آباد به مسیر فعلی خرم آباد - بروجرد متصل خواهد شد.

به گفته وی، پروژه آزادراه اراک - خرم آباد یکی از طرح‌های عمرانی مهم و زیربنایی استان لرستان است که نقش مهمی در تامین زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه پایدار و همه جانبه اقتصادی استان دارد.

ˈعلی نورزادˈ نیز در جریان بازدید از پروژه عمرانی آزادراه خرم اباد - اراک و خط اهن دورود - خرم آباد که به همراه استاندار لرستان انجام شد، افزود: اجرای این پروژه مهم عمرانی در حوزه راهسازی، ضمن اتصال مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور، نقش مهم و موثری در جابجایی مسافر در طول این کریدور ارتباطی اصلی دارد.

وی اظهار کرد: اجرای این پروژه عمرانی مهم و ملی همچنین نقش قابل توجهی در بخش واردات و صادرات و ترانزیت کالا در سطح کشور خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: احداثآزادراه خرم آباد - اراک موجب اتصال کریدور اصلی شمال به جنوب کشور از طریق مسیرهای ارتباطی اراک - سلفچگان - ساوه - خرم آباد - پل زال خواهد شد.

نورزاد همچنین با اشاره به تاثیرات مهم و قابل توجه این طرح در حوزه تامین و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، تصریح کرد: در صورت امتدادیابی این مسیر آزادراهی از سلفچگان به سمت قم و اتصال آن به ازادراه حرم تا حرم بر میزان پویایی و پایداری شبکه آزادراهی کشور تاثیر قابل توجه و چشمگیری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: آزادراه اراک - خرم آباد از فاصله ۱۵ کیلومتری محور اراک - بروجرد در حدفاصل پتروشیمی و پالایشگاه اراک آغاز و پس از عبور از غرب شهر شازند و شرق شهر بروجرد در ۱۰ کیلومتری شهر خرم آباد به مسیر فعلی خرم آباد - بروجرد متصل خواهد شد.

نورزاد اظهار کرد: این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به صورت طرح و احداثشامل طراحی، تامین مصالح و ساخت ازادراه شش خطه اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این آزادراه با اعتباری معادل ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به طول ۱۳۵ کیلومتر و در مدت ۳۶ ماه(مدت اولیه پیمان) احداثخواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عصر امروز به دعوت استاندار لرستان و به منظور بررسی روند اجرای پروژه‌های عمرانی ریلی و راهسازی استان لرستان، از روند اجرای طرح ازادراه اراک - خرم آباد و راه اهن دورود - خرم آباد بازدید کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز