خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

مدیریت ارشد لرستان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را در اولویت اصلی قرار می دهد

کد خبر : ۱۷۱۷۳۷

شاید شرایط برای مقابله با معضل اعتیاد در استان سخت باشد ولی نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم چرا که در مقابل جوانان به عنوان سرمایه‌های استان مسئول هستیم.

استاندار لرستان گفت: شاید شرایط برای مقابله با معضل اعتیاد در استان سخت باشد ولی نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم چرا که در مقابل جوانان به عنوان سرمایه‌های استان مسئول هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر با اشاره به برخی اظهارات مدیران حاضر در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه اظهارنظر‌ها در این زمینه تا حدودی نگران کننده است به طوریکه برخی مدیران به این نتیجه رسیده‌اند که گویا فعالیت‌ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان بی‌فایده بوده است.
وی اضافه کرد: این گونه اظهارنظر‌ها نشان می‌دهد که یک برنامه عملیاتی در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در استان نداریم و همین امر موجب شده برخی کمیته‌ها و کارگروه‎های تخصصی ذیل این شورا تشکیل نشده و غیرفعال باشد.
استاندار با انتقاد از نبود یک برنامه مدون در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزود: اینکه برخی مدیران بگویند نمی‌توانند و برنامه نداشته باشند روند خوبی نیست که باید در این روند تجدید نظر شود.
بازوند با تاکید بر اینکه مجموع مدیران عضو شورای هماهنگی مواد مخدر استان مسئولیت مقابله با این معضل خانمان سوز را بر عهده دارند، بیان کرد: این مجموعه باید به گونه‌ای برنامه‎ریزی کند که از مرگ تدریجی سرمایه‌های استان جلوگیری شود.
وی با تاکید بر ضرورت تدوین یک برنامه عملیاتی در این زمینه برای اجرا در سال ۹۳ اضافه کرد: در این راستا باید کار کار‌شناسی لازم برای تدوین این برنامه انجام شود.
استاندار بر ضرورت ارائه این برنامه مدون به کمیته‌های تخصصی ذیل این شورا گفت: اعضای کمیته‌ها نیز باید برای تکمیل و چکش کاری کار‌شناسی این طرح پای کار بیایند.
بازوند با بیان اینکه اظهارنظرهای برخی مدیران در این جلسه امیدوار کننده نبود، ادامه داد: این امر نشان می‌دهد متاسفانه نقشه راهی در این زمینه پیش روی مدیران دستگاه‌ها قرار ندارد.
وی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی مواد مخدر برای مدیریت ارشد استان از شورای برنامه ریزی نیز مهم‌تر است، گفت: باید برنامه مدونی در زمینه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر تنظیم شود تا هر دستگاه وظیفه خود را در این زمینه بداند.
استاندار تاکید کرد: شاید شرایط برای مقابله با معضل اعتیاد در استان سخت باشد ولی نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم چرا که در مقابل جوانان به عنوان سرمایه‌های استان مسئول هستیم.
بازوند با بیان اینکه یک طرف معادله اعتیاد در استان به موضوع بیکاری برمی گردد، یادآور شد: وضعیت بیکاری استان نیز ماحصل عملکرد ما به عنوان مجموعه مدیریتی استان است.
وی با بیان اینکه عملکرد مدیریت‎های استان از گذشته تاکنون نرخ بالای بیکاری را برای لرستان به ارمغان آورده است، بیان کرد: با این تفاسیر باید همه ما خود را برای رفع این مشکلات مسئول بدانیم.
استاندار با تاکید بر اینکه هر تلاشی که در راستای رفع بیکاری در استان صورت گیرد منجر به کاهش اعتیاد و مقابله با مواد مخدر می‌شود، افزود: اگر در این زمینه برنامه نداشته باشیم با چالش جدی مواجه خواهیم شد.
بازوند خواستار فعال شدن کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه شورای هماهنگی مواد مخدر استان شد و گفت: در این راستا انتظار می‌رود جلسات این کمیته‌ها به صورت مستمر و حداقل ۱۵ روز یکبار تشکیل شود.
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری ماهانه جلسات شورای هماهنگی مواد مخدر یادآور شد: دستگاه‌ها موظف هستند ضمن فعال کردن کمیته‌ها نظرات خود را در رابطه با برنامه تدوین شده در حوزه مواد مخدر استان ارائه دهند.
استاندار لرستان تصریح کرد: انتظار می‌رود پس از ابلاغ برنامه تدوین شده در اواخر هفته جاری دستگاه‌ها و کمیته‌های مختلف ذیل شورای هماهنگی مواد مخدر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز کار کار‌شناسی لازم برای رفع مشکلات و تکمیل این طرح را انجام دهند و در جلسه بعدی شورا این طرح تصویب و برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شود.
بازوند با بیان اینکه نگرانی برخی دستگاه‌ها در این زمینه ناشی از نداشتن برنامه است، یادآور شد: بدون برنامه هیچ کاری را نمی‌توانیم به پیش ببریم و حتی اگر کار انجام شود بدون بهره وری خواهد بود و همین امر مدیران را خسته می‌کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز