خبرگزاری کار ایران

فرماندار پلدختر:

توجه به خانواده شهدا به عنوان یادگاران به جا مانده از آنان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۰۶

توجه به خانواده شهدا به عنوان یادگاران بجامانده از آنان ضروری است و رفع مشکلات و دغدغه خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید اولویت کاری همه مسئولین باشد و باید توجه داشت که از اهداف و توصیه‌های آنان فاصله نگیریم.

فرماندار پلدختر گفت: شهید شکارچی عاشقانه تلاش می‌کرد و در جبهه‌ها سر از پا نمی‌شناخت و شجاعت این شهید والامقام زبانزد بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در پلدختر «قدرت الله ترابی‌نژاد» در نخستین گنگره بزرگداشت سردار شهید «درویشعلی شکارچی» در پلدختر افزود: شهدا مظهر عزت و افتخار در جامعه و پیروزی انقلاب و تثبیت اقتدار نظام مرهون فداکاری آن‌هاست و خون پاک شهدا، نظام جمهوری اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کرده است.

وی برگزاری یادبود‌ها و کنگره‌ها برای شهدا و فرماندهان زمان جنگ را ضروری دانست و افزود: توجه به خانواده شهدا به عنوان یادگاران بجامانده از آنان ضروری است و رفع مشکلات و دغدغه خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید اولویت کاری همه مسئولین باشد و باید توجه داشت که از اهداف و توصیه‌های آنان فاصله نگیریم.

وی با بیان اینکه عزت، استقلال و امنیت کشور در سایه فداکاری‌های شهدا حاصل شده است گفت: یاد و خاطره شهدا در کشور باید زنده بماند و نسل امروز باید با فرهنگ شهادت، ایثار و معنویت آشنا شوند و هرکس به هر نحوی‌ که می‌تواند، باید فرهنگ جهاد و شهادت را احیا کند.

ترابی‌نژاد افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ شهادت نیاز داریم و برگزاری کنگره شهدا می‌تواند نسل جوان را با فرهنگ دفاع و شهادت آشنا کرد.
وی گفت: شهیدان برای انقلاب و نظام دارای افتخارات فراوانی هستند که با تمسک به رفتار شهدا می‌توان آینده‌ای پر از امید و موفقیت برای کشور ترسیم کرد.

وی افزود: شهدا، مقام والایی دارند چرا که از بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند و آن را در طبق اخلاص گذاشته و آن را در راه خدا تقدیم کردند و از دین پاسداری تا عزت و غیرت، زنده بماند.

فرماندار پلدختر گفت: همه ما مدیون و وام‌دار آن‌ها هستیم و امنیت و آرامش واقعی به برکت خون شهداست و اگر بخواهیم شهدا از ما راضی باشند باید گوش به فرمان ولایت باشیم تا سعادتمند شویم.

وی افزود: خون شهیدان تضمین‌کننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است و شهدا روحیه ایثار و شهادت‌طلبی را ایجاد کردند و جامعه باید این روحیه را داشته باشد تا انقلاب ما پایدار بماند و تاثیر فرهنگی یادواره شهدا در فضای جامعه با توجه به شرایط کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

قدرت الله ترابی‌نژاد با بیان اینکه تداوم راه شهدا موجب زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا می‌شود افزود: تجلیل از خانواده شهدا احترام به ارزش‌های والای دینی، اخلاقی و انسانی است و اگر فداکاری و ایثارگری شهدا نبود، اسلام زنده نمی‌ماند و امنیت و سلامت جامعه به خطر می‌افتاد.

فرماندار پلدختر بصیرت و آگاهی شهد ا را مایه عزت و سرفرازی و استقلال امروز ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی با تأسی از فرهنگ جهاد و شهادت توانسته است از توطئه‌های دشمنان مصون بماند و به توفیقات بسیاری دست یابد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: شهید شکارچی نمادی از شهدا و بزرگ شهدای لرستان است و موفقیت امروز ما همین ایثار شهدا با عزم ملی و مدیزیت جهادی است.

سرهنگ ناصر فرید پلدختر را دزفول ثانی نامید و انقلاب را به درختی تشبیه کرد که اصل آن خوب است و اگر بخش‌های از آن دچار آفت شود باز اصل آن خوب است و می‌توان آفت زدایی کرد.

وی گفت: کتاب تدوین شده در رابطه با شهید شکارچی به حد و اندازه این شهید والامقام نیست و از علاقه مندان به شهدا خواست این کتاب را با جمع آوری حماسه‌های این شهید والامقام کامل کنند.

در پایان از کتاب شهید شکارچی که توسط محمد حسن شفیعی گردآوری شده رو نمایی و از خانواده شهید درویشعلی شکارچی تجلیل به عمل آمد.


گزارش از: احسان مهرابی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز