خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت صنعت معدن؛

۴۰ درصد واحدهای تولیدی لرستان تعطیل قطعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۲۵۳

یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی دارای مجوز بهره‎برداری در لرستان وجود دارد که ۴۰ درصد آن‌ها به طور قطع تعطیل بوده و مابقی زیر ۵۰ درصد در حال تولید هستند.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‎های وزارت صنعت معدن گفت: یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی دارای مجوز بهره‎برداری در لرستان وجود دارد که ۴۰ درصد آن‌ها به طور قطع تعطیل بوده و مابقی زیر ۵۰ درصد در حال تولید هستند.

«علی ایزدی» در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه این آمار نشان می‌دهد که وظیفه ما بیش از پیش سنگین است، اظهار کرد: در مورد تحقیق یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان، اشتغال ۵۰ هزار نفر تضمین و ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‎گذاری خواهد شد و این مهم در صورتی امکان‎پذیر است که مدیران از روزمرگی خارج شوند.

وی با بیان اینکه شرکت دخانیات بیش از ۵ هزار میلیارد تومان دارایی دارد، ادامه داد: این شرکت با ۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو سالانه ۲۵ میلیارد نخ سیگار تولید می‌کنند و این یعنی هر ساله ۶۰ میلیارد نخ سیگار در کشور دود می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه سطح اشتغال در چند سال اخیر هیچ تغییری نکرده است، گفت: دولت تدبیر و امید در قانون بودجه امسال پتانسیل خوبی برای استان‌های کمتر توسعه یافته فراهم کرده تا وضعیت اشتغال بالا رود.
یزدانی افزود: امیدواریم طی سفرهای آینده شاهد رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و تورم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز