خبرگزاری کار ایران

مدیر شعب بانک مسکن استان خبر داد؛

پرداخت ۴۲ هزار و ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات مسکن در حوزه شهری و روستایی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۷۲

مدیر شعب بانک مسکن لرستان گفت : بانک مسکن تاکنون برای تامین منابع مالی مورد نیاز و انعقاد قرارداد جهت پرداخت ۴۲ هزار و ۳۳ میلیارد ریال وام به ۹ هزار و ۱۶۵ واحد شهری و روستایی استان اقدام کرده است.

به گزارش ایلنا، داریوش عالی‌پور روز چهارشنبه بیست و هفت دی ماه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی دولت که تأمین مسکن اقشار مختلف به‌خصوص متوسط و ضعیف جامعه است اظهار کرد : بانک مسکن نیز هم راستا با دولت تمام هم‌وغم خود را گذاشته تا این طرح به نتیجه برسد و برنامه‌ای که دولت دارد به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه دولت تعهد کرده که سالانه یک میلیون واحد مسکونی را در کل کشور احداث و تحویل مردم دهد، عنوان کرد: سهم استان لرستان نیز دراین‌رابطه سالانه ۳۰ هزار واحد بوده که تا کنون باید ۶۰ هزار واحد در استان احداث و تحویل مردم داده می‌شد.

مدیر شعب بانک مسکن  به پرداخت  ۴۲ هزار و ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات مسکن شهری و روستایی در استان اشاره کرد و تصریح کرد: از مبلغ یاد شده، ۱۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال برای ساخت واحدها واریز شده است.

عالی پور با تأکید بر اینکه پرداخت این رقم در دو بخش خود مالک و همچنین مسکن حمایتی بوده است، گفت: سهم واحدهای خود مالک دو هزار و ۱۰۰ واحد بوده که هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آنها پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان افزود: همچنین در حوزه مسکن حمایتی نیز تا کنون هفت هزار و واحد را انعقاد قرارداد کرده‌ایم و دراین‌رابطه نیز ۳۴ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده که از این میزان شش هزار و ۲۹۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات خرید مسکن از سوی بانک مسکن در لرستان، بیان کرد: سقف تسهیلات خرید مسکن در خرم‌آباد و بروجرد ۳۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲۴۰ میلیون تومان بوده و اگر زوج‌ها بخواهند از تسهیلات مسکن استفاده کنند رقم آن دوبرابر و ۶۴۰ میلیون تومان و ۴۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان اظهار داشت: همچنین یکی دیگر از اقدامات بانک این بوده که رقم تسهیلات یاد شده را به‌ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال و نهایت تا چهار فرزند ۲۵ درصد افزایش داده است، اگر دو زوج این تسهیلات را بخواهند دریافت کنند رقم دوبرابر خواهد شد.

عالی‌پور گفت: همچنین رقم تسهیلات جعاله ۱۶۰ میلیون تومان بوده و به‌ازای هر فرزند نیز باز هم ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند، حداکثر رقم دارای چهار فرزند نیز ۳۲۰ میلیون تومان است، مدت باز پرداخت نیز به‌ازای هر فرزند تا با نرخ ۲۲.۵ درصد ۱۰ سال است.

وی از پرداخت تسهیلات احیای بافت فرسوده شهری از سوی بانک مسکن، گفت: در این راستا ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک مسکن لرستان از پرداخت ۳۷۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، ۴۹۵ فقره تسهیلات فرزندآوری، ۱۵ فقره تسهیلات بالای سه فرزندی و بالاتر و… در استان خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز