خبرگزاری کار ایران

فرودگاه خرم آباد آماده برقراری پروازهای سیاحتی و زیارتی به شهرهای مختلف کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۵۶۵

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد گفت: فرودگاه مرکز لرستان آمادگی لازم برای برقراری پروازهای سیاحتی و زیارتی به شهرهای مختلف و اماکن مقدسه، داخلی و خارجی را دارد.

به گزارش ایلنا، علی کاملی امروز دوشنبه در حاشیه نخستین پرواز شرکت هواپیمایی چابهار در جمع خبرنگاران به آمادگی پروازهای سیاحتی و زیارتی فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به مرکزیت فرودگاه نسبت به استان های همجوار، در صورت تداوم پیگیری های مجموعه مدیریت ارشد استان و ورود بخش خصوصی، ظرفیت پذیرش تعداد بیشتری از پرواز به همه مقاصد داخل و خارج از کشور را در هر ساعت از شبانه روز دارد.

وی افزود : استقبال مسافران از پروازهای این فرودگاه طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش یافته است و به بیش از ۳۱ هزار نفر رسید، به نحویکه این مدت ۳۱ هزار و ۹۷۹ نفر از طریق پروازهای داخلی و ۱۹۸ نفر نیز به مقصد نجف جابجا شده اند که در مجموع افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد : ۴۰۰ سورتی پرواز مسافری در مسیر تهران - خرم آباد – تهران ، پروازهای چارتری در مسیر کرمان و شیراز و ۲ سورتی پرواز در مسیر خرم‌آباد به نجف و بالعکس طی مدت یاد شده توسط شرکت‌های ایران ایر، ماهان،‌ پویا و پارس ایر انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.

کاملی با اشاره به جابجایی ۲۰۱ تن بار از طریق پروازهای فرودگاه خرم آباد طی هفت ماهه امسال تاکید کرد: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد بیشتر شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون فرودگاه شهدای خرم آباد از مجموع ۴۹ فرودگاه دارای پرواز و تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، از نظر عملکرد پروازی در رده ۲۲ قرار دارد.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد همچنین با بیان اینکه خریداری پله بدنه وسیع برای استفاده در مدل های مختلف هواپیما از مطالبات جدی مردم، رسانه ها و مسوولان ارشد استان بود گفت: ۱۸۲ میلیارد ریال تجهیزات پشتیبانی پرواز (هندلینگ) برای این مرکز خریداری شده و آماده نصب است.

کاملی افزود: در راستای برنامه ریزی انجام شده برای توسعه و رونق لرستان و توجه ویژه استانداری به فرودگاه شهدای خرم آباد، قسمتی از تجهیزات هندلینگ با هزینه کرد بیش از ۱۸۲ میلیارد ریال از محل منابع استانی خریداری و در محل فرودگاه آماده نصب شد.

وی اظهار داشت: تجهیزات خریداری شده برای ارائه خدمات زمینی به هواپیماهای پهن پیکر و کارگو کاربرد دارد و با بهره برداری از آنها گام بزرگی در رونق اقتصادی استان با توسعه صنعت گردشگری و صنایع وابسته به تولیدات کشاورزی، باغی و دامی برداشته می شود.

کاملی گفت: در این راستا یک دستگاه پله بدنه وسیع، یک دستگاه غلتک خودکششی، لیفتراک سه تن، کشنده ۳۲ تن و بابکت با تجهیزات جانبی و یک دستگاه ژنراتور برق زمینی با تجهیزات جانبی ترانس ۲۸ ولت، خریداری شده است.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه ایجاد تاسیسات گردشگری برای این فرودگاه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شد که تلاش در راستای ایجاد و توسعه فعالیت های گردشگری و فراهم نمودن بستر لازم جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به منظور بهره‌برداری از امکانات و تاسیسات گردشگری از جمله هتل های فرودگاهی در اراضی تحت اختیار فرودگاه، موضوع این تفاهم نامه است.

وی تصریح کرد: در این راستا ایجاد زمینه های همکاری و مشارکت برای توسعه صنعت گردشگری، راه اندازی و توسعه کسب و کار، اشتغال زایی و افزایش درآمد از طریق جذب سرمایه‌گذار جهت ایجاد هتل و سایر تاسیسات گردشگری در فرودگاه خرم آباد توسط طرفین پیگیری می شود.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد گفت: تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی برای احداث تاسیسات گردشگری در اراضی فرودگاه از جمله تعهدات مشترک طرفین است تا بتوان با انجام این مهم، خدمات رسانی به گردشگران را از بدو ورود به استان و در فرودگاه محقق کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز