خبرگزاری کار ایران

افزایش ۴۲ درصدی مسافران هوایی در ۶ ماهه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۳۶۰

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش ۴۲ درصدی مسافران هوایی در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۱ در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت خبر داد و گفت: طی ۶ ماه گذشته، ۱۷ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۳۶۷ مسافر از ۵۵ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی،‌ حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر گفت: از فروردین تا شهریور ماه ۱۵۳ هزار و ۱۶۶ پرواز داخلی و بین‌المللی در فرودگاه‌های کشور انجام شده است که نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، با ۵ درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب پنج فرودگاه نخست کشور هستند که بیشترین بار ترافیکی را در ۶ ماهه ۱۴۰۱ تجربه کردند.

به گفته سیدی؛ فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش قریب به ۶ میلیون مسافر و نشست و برخاست ۵۲ هزار و ۲۹۰ پرواز نزدیک به یک سوم عملیات پروازی و مسافری را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در خصوص پروازهای بین‌المللی نیز از رشد ۱۰۰ درصدی در هر سه شاخص پرواز، مسافر و بار خبر داد و گفت: در ۶ ماه مذکور، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرواز انجام و به نزدیک به یک میلیون و ۵۸۴ هزار مسافر از ۲۸ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه فرودگاه شهید هاشمی نژاد در میان فرودگاه‌های کشور نزدیک به نیمی از مسافران و پروازهای بین‌المللی را پذیرا بوده است، افزود: در ۶ ماه سال جاری ۵ هزار و ۳۵۳ فروند نشست و برخاست در فرودگاه مشهد انجام و ۷۶۳ هزار و ۷۵۶ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند که در هر دو بخش با رشد ۱۰۰ درصدی روبرو بودیم.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیدی همچنین با اشاره به عملکرد شهریور ماه خاطرنشان کرد: در ماه گذشته ۲۵ هزار و ۱۰۹ نشست و برخاست، دو میلیون و ۹۶۸ هزار و ۵۹۳ اعزام و پذیرش مسافر صورت گرفته است که نسبت به شهریور سال گذشته در پرواز با کاهش ۷ درصدی و در مسافر با افزایش ۴۳ درصدی روبرو بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز