خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:

آمریکا به دنبال ثروت کشورهای محروم و فتنه انگیزی بین ملت های منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۶۵۶

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: آمریکا به دنبال ثروت کشورهای محروم و فتنه انگیزی بین ملت های منطقه است.

به گزارش ایلنا، سردار "روح اله نوری" روز جمعه - سی و یکم شهریور ماه - در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در خرم آباد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بدون امکانات نظامی پیشرفته، با لباس شخصی و با دستان خالی ضعف از خود نشان نمی دادند و از سختی ها و کمبودها و تیر و ترکش های دشمن نمی‌ترسیدند.

وی با اشاره به عملیات "حاج عمران"، تصریح کرد: در این عملیات رزمندگان لرستان سر به سر تن به شهادت دادند و دشمن را زمین گیر کرده و سراسیمه خود را به دل دشمن زدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان کرد: رزمندگان اسلام در شلمچه و کربلای چهار در حالی به میدان رفتند که در بین خاکریز خودی و دشمن نزدیک به یک هزار متر فاصله را که مملو از آب و زیر آب هم سراسر میدان های مین بود با هوشیاری دور زدند و از پشت به دشمن حمله کرده و حاضر نشدند بازگردند.

سردار نوری با اشاره به عملیات کربلای پنج و شلمچه، بیان کرد: چه رمزی در این شیوه های جنگ رزمندگان نهفته بود که با رشادت به آن سوی ماموت رفته و گلایه‌ای هم نکردند و شلمچه را بازپس گرفتند، در حالی که استکبار از جبهه میانی، منافقان را مامور تصرف کرمانشاه و تهران کرده بود، اما رزمندگان ما که لرستانی ها هم نقش بسیار مهمی در این رزم ها داشتند، با رزمی جانانه منافقان را طار و مار کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به ایجاد بی ثباتی داخلی، تلاش از خارج از مرزها، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و ایجاد کودتا و تحریک اقوام خلق مسلمان کرد، عرب و بلوچ، افزود: آمریکایی ها تجزیه طلبان را تحریک و برای مردم و مسوولان گرفتاری ایجاد می‌کردند و سعی داشتند برای مردم گرفتاری ذهنی ایجاد کنند، تا آنها را خسته و به ستوه آورند و با وعده سقوط حکومت برای طرفداران خود آنها را دلگرم به برانداری کنند، اما ملت رشید ایران با همکاری مسوولان پایه های حکومت جمهوری اسلامی را مستحکم تر کردند.

وی اضافه کرد: آنها برای کاهش قدرت نیروهای مسلح دست به اقداماتی همچون کاهش خدمت سربازی از ۲ سال به یک سال، صدور مجوز جابجایی افسران و درجه داران برای جابجایی تخصص ها کردند، اما نتوانستند راه به جایی ببرند.

سردار نوری با اشاره به تجهیز عراق و طراحی نقشه های جنگ و آماده کردن کشورهای شرقی ، عربی و منطقه و همچنین هماهنگ کردن مجامع بین المللی، یادآور شد: مستکبران جنگ را در سه محور خوزستان، جبهه میانی و شمال غرب طراحی و قبل از شروع جنگ تمامی زیرساخت هایی همچون پل ها، ابنیه و جاده ها را در مرز برای عراق آماده کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: صدام در کنگره ملی حزب بعث حاضر و معاهده بین ایران و عراق را که سال ۱۹۷۵ در الجزایر منعقد شده بود، طبق برنامه ای از پیش تعیین شده پاره کرد و خیال تصرف ایران را در سر پروراند، اما ملت ایران و امام راحل را نشناخته بود.

وی با اشاره به صدور هشت قطعنامه از سوی سازمان ملل، تصریح کرد: حداقل هایی در قطعنامه ۵۹۸‌ از حقوق ملت ایران در نظر گرفته شده بود و در عملیات کربلای پنج، سازمان ملل پذیرفت که متجاوز معرفی و در تاریخ ۱۳۶۶/۶/۱۵ جمهوری اسلامی و صدام آتش بس را پذیرفتند، اما بازهم صدام از تصرف خرمشهر دست برنداشت و قصد تصرف آنرا داشت.

سردار نوری افزود: آنها منافقان را مجهز و به سمت کرمانشاه و تهران فرستادند اما بازهم منافقان از جبهه میانی به کرمانشاه نرسیدند و قتل عام شدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه استقامت ملت ایران را هرگز نباید فراموش کرد، افزود: صدام در شرایطی آتش بس را پذیرفت که ۸۰ هزار اسیر و تسلیمی بجز کشته ها و ده ها هزار مفقود و مجروح نزد نیروهای بسیجی ما داشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تلاش رزمندگان عنوان کرد: ما در راهبرد با آمریکایی ها اختلاف داریم و بحث ما بر سر حجاب، حقوق بشر، برجام، موشک و پهباد نیست، آمریکایی ها به دنبال تثبیت پایه های حکومت خود و دخالت در سرنوشت کشورهای منطقه هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه آمریکا به دنبال ثروت کشورهای محروم و فتنه انگیزی بین ملت های منطقه است، تصریح کرد: آمریکایی ها باید از دخالت در سرنوشت دیگران دست برداشته و ثروت ملت‌ها را غارت نکنند و از حمایت مستکبران دست بردارند، این تمامی حرف جمهوری اسلامی است، در غیر اینصورت باید منتظر سرنوشتی همچون عاقبت عراق و ویتنام باشند.

سردار نوری تصریح کرد: طی این سالها در وحدت، انسجام و خدمت به مردم غفلت و کوتاهی کرده ایم و کاری که باید امروز انجام می شد را به فردا موکول کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با این حال نباید زبان دشمن شویم و خود را سرخط خبرهای آنان کنیم، بلکه حفظ نظام از واجب ترین واجبات است هرچند گلایه هایی هم وجود دارد، اما نباید فریب دشمن را خورد.

به گزارش ایلنا، همزمان با ۳۱ شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور سردار "روح اله نوری" جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار و فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز