خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

یکی از مهم‌ترین عرصه‌های توسعه دانش و دانایی مقوله کتاب و کتابخوانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۸۲۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: لازمه پیشرفت و رفاه مردم توسعه دانش و دانایی مردم است و یکی از مهم‌ترین عرصه‌های توسعه دانش و دانایی مقوله کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش ایلنا، احسان یاوری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: در دین مبین اسلام موضوع کتاب دارای اهمیت بسیاری است و این جای تامل دارد همچنان که در روایات متعدد از ائمه معصومین در مورد کتاب و کتابخوانی تعابیر گران‌سنگی عنوان شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت کتابخوانی در اندیشه امامین انقلاب خاص است، افزود:  رهبر معظم انقلاب به صورت ویژه از علاقه‌مندان و مروجان کتابخوانی هستند و همواره بر این امر تاکید دارند؛ اما گاهی اوقات می‌بینیم در کلام ایشان گله‌مندی از مقوله عدم پرداختن جامعه و متولیان دستگاه‌های فرهنگی به مقوله کتاب و کتابخوانی نیز وجود دارد.

یاوری یادآورشد: در لرستان با توجه به غنای فرهنگی فوق‌العاده و  وجود نخبگان و نویسندگانی که در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده هستند و آثار قلمی آنان برای جهانیان شناخته شده است آنچنان مقوله کتاب‌خوانی جایگاه خوبی در سبد وقت روزانه مردم ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه فضای کتابخانه‌ای لرستان با سرانه متوسط کتابخانه‌ای در کشور فاصله دارد، افزود: نیاز است بودجه‌های لازم در زمینه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای افزایش پیدا کند و کاهش بودجه‌های این حوزه در کمیته‌های برنامه‌ریزی قابل توجیه نیست.

وی گفت: وقتی دانش و دانایی افول پیدا کند به تبع آن سایر عرصه‌ها همچون خدمات اجتماعی، زیرساخت‌های عمرانی، حوزه اقتصادی و حتی سیاست افول پیدا می‌کند.

یاوری افزود: اگر قرار است به سمت پیشرفت، توسعه‌یافتگی، رفاه مردم و بالا رفتن سطح خدمات اجتماعی پیش برویم لازمه آن توسعه دانش و دانایی مردم است و یکی از مهم‌ترین عرصه‌های توسعه دانش و دانایی مقوله کتاب و کتابخوانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی استان بر استفاده از یک درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها برای ترویج حوزه کتاب و کتابخوانی، یادآورشد: اداره کل کتابخانه‌های استان و فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته‌های پیشنهادی خود را برای دستگاه‌های اجرایی برای هزینه‌کرد این بودجه در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی ارائه دهند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان  با تاکید بر اینکه باید راهکارهایی در نظر گرفته شود که کتابخوانی در لرستان تبدیل به فرهنگ غالب شود، گفت: ترویج کتابخوانی مساله بسیار مهمی است که در این زمینه باید با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز لرستان، سازمان تبلیغات، موسسات مردم‌نهاد و سایر دستگاه‌های حوزه فرهنگ استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز