خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور:

۶۱ درصد ورودی‌های ستاد تسهیل مشکلات بانکی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۹۲۹

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت : حدود ۶۱ درصد از ورودی‌های ستاد تسهیل مشکلات بانکی و عدم اجرا و همکاری بانک‌هاست .

به گزارش ایلنا ،  محمدباقر آقاعلیخانی در حاشیه بازدید از مجموعه کارخانجات بایر افلاک ازنا با بیان اینکه قانونی که در مناطق ویژه اقتصادی اجرا می‌شود در حوزه تعهد ارزی خلاف مقررات است |، اظهار اشت :  یکی از بحث‌هایی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داریم حذف دستورالعمل‌های مازادی است که از موانع حوزه تولید هستند.

وی  افزود: تلاش ما روان‌سازی در سیستم تولید است یعنی خواب سرمایه، منابع و تولید را به حداقل ممکن برسانیم که توجیه اقتصادی داشته باشد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به مجموعه کارخانجات بایر افلاک ازنا بیان کرد: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در اینجا اولویت کار این است که مانع تعطیل شدن این واحد شویم بعد روان‌سازی حوزه‌ها و افزایش ظرفیت این واحد است.

وی تصریح کرد: آن چیزی که در ستاد تسهیل داریم شناسایی و احصا این واحدهاست، تصمیم داریم در لرستان یک کار پایلوت را اجرا کنیم.

این مسئول اضافه کرد: تمام واحدهایی که تحت نظر بانک‌ها بوده و توقیف شده و در اختیار آنهاست و واحدهای تعطیل و طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۸۰ درصد را شناسایی کرده و دنبال حذف موانع رفته و به دنبال فعال سازی واحدها برویم.

آقاعلیخانی افزود: بخشی از کار ما حل مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه‌کاره با پیشرفت بالاست، بخشی از کار ورود به واحدهای فعالی است که زیر ظرفیت کار می‌کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در ادامه گفت: ۲۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل لرستان عملی نشده، ۱۰ درصد در حال اجراست و ۱۰ درصد اصلا اجرایی نشده است که این آمار برای استان قابل قبول است.

وی تصریح کرد: در کل کشور ۲۲ هزار و ۴۰۵ مصوبه داریم که ۱۵ هزار و ۶۰۰ مورد اجرایی و ۴۴۶۵ در حال اجرا و ۲۲۳۲ اجرایی نشده که در کل کشور قابل توجه است و مشکل عمده آن قوانینی است که باید به دنبال اصلاح قوانین برویم.

آقاعلیخانی افزود: حدود ۶۱ درصد از ورودی‌های ستاد تسهیل مشکلات بانکی و بالاترین سقف عدم  اجرا و عدم همکاری نیز مربوط به بانک‌هاست، یعنی بانک‌ها خودشان مشارکت کننده با واحد هستند انتظار ما این است که مشارکت، نوع ارباب رجوع و نوع قرارداد را خود بانک انتخاب کرده در نتیجه باید تا پایان کار در کنار سرمایه‌گذار باشد.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز