خبرگزاری کار ایران

در نشست با خبرنگاران مطرح شد:

انجام ۱۷۰ کیلومتر نگهداری و روشنایی در محورهای مواصلاتی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۷۲۲

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان گفت: طی سال گذشته در راستای ایمنی کاربران جاده ای ۱۷۰ کیلومتر نگهداری و روشنایی در محورهای مواصلاتی استان انجام شد.

به گزارش ایلنا، مرتضی شیروانی در نشست با خبرنگاران استان به عملکرد حوزه معاونت راهداری اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته با رایزنی های صورت گرفته و استفاده از ظرفیت نمایندگان استان، ۴۰۰ میلیارد تومان مصوبه ملی داشتیم که با این رقم ۶۶۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد و نتیجه آن نتیجه امنجر به انجام ۸۶ کیلومتر روکش آسفالت  ۹۳ کیلومتر آسفات حفاظتی در راه‌های اصلی و ۲۵ کیلومتر لکه‌گیری در تمام شهرستان‌های استان انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲۱۷ کیلومتر از جاده‌های استان خط‌ کشی شدند و ۱۷۰ کیلومتر نگهداری و روشنایی در جاده‌ها را داشتیم و ۱۵ کیلومتر نیوجرسی را در محورها نصب شد.

وی بیان کرد: با سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور اعتبار لازم برای رفع پنج نقطه پرخطر در جاده های استان تخصیص یافت که این اقدام انجام شد و هم اکنون نیز پیگیری برای حذف ۲۹ نقطه در دست اقدام است که زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد ۷۰ درصد و زیرگذر رازان ۹۵ درصد پیشرفت دارند و تلاش می شود تا پایان تیرماه امسال بهره برداری شوند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان  عنوان کرد : ۳۳۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور و هیات دولت برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان مصوب شد که تکمیل، بهسازی و راهشکافی ۲۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

 شیروانی  اضافه کرد: با تخصیص این رقم ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شد که لرستان به عنوان پایلوت این اقدامات معرفی شد.

وی به عملکرد حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت:در سال گذشته تعداد ۳۸۹ هزار و ۸۱۳ فقره بارنامه جهت حمل کالاهای استان صادر گردیده است و  مقدار ۵ میلیون و  ۶۲۵ هزار و ۹۵ تن کالا  جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان با بیان این که در حال حاضر ۹۷ شرکت حمل و نقل کالا، ۳ دستگاه پایانه عمومی بار، ۳ سالن اعلام بار، جهت حمل محمولات استان آماده فعالیت هستند، افزود: در سال  گذشته بیش از هزارو ۸۰۷ اکیپ گشت کنترل دروازه ای جهت جلوگیری از فرار بار به محورهای استان اعزام شده اند.

 شیروانی بیان کرد : چهار هزار میلیارد تومان برای ایمن سازی جاده سیل زده پلدختر - خرم آباد و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل دیواره های ساحلی نیاز است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان  اضافه کرد: پس از سیل، ۲۸۰ میلیارد تومان معادل کمتر از سه درصد برای جاده پلدختر تخصیص یافت که با توجه به مدت زمان کم برای جذب ، تنها تعدادی پل موقت خریداری و نصب شد که هنوز هم پایانکار آنها صادر نشده است.

 شیروانی  با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین توسط سیستم حمل و نقل جاده‌ای استان در قالب یک هزار و ۵۰۰ سرویس جابجا شده است، اضافه کرد: استان لرستان در حوزه حمل و نقل زائران اربعین، در کنار استان‌های تهران، ایلام، اصفهان و خراسان‌جنوبی به‌عنوان یکی از استان‌های برتر انتخاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز