خبرگزاری کار ایران

بیش از 200 کودک در مراکز بهزیستی استان لرستان نگهداری می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۱۶۷

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۲۲۴ کودک در مراکز بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.

به گزارش ایلنا ، همایون عمودی‌زاده در حاشیه مراسم افطاری به کودکان تحت پوشش بهزیستی استان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شد، اظهار کرد: این مراسم در راستای اکرام کودکان و نوجوانان تحت پوشش سازمان بهزیستی که در مراکز نگهداری استان اقامت دارند، برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم استاندار لرستان با اهدا هدایایی به این کودکان آنان را مورد تفقد قرار داد، ادامه داد: در حال حاضر تعداد کودکانی که در لرستان تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و در مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان اقامت دارند ۲۲۴ کودک هستند.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه این کودکان به تفکیک شرایط سنی در شیرخوارگاه، مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان زندگی می‌کنند ، بیان داشت : تمامی هزینه‌های نگهداری این کودکان از سوی سازمان بهزیستی، اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین تأمین می‌شود.

عمودی زاده با اشاره به اینکه مراکز نگهداری کودکان در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، الیگودرز، خرم‌آباد، بروجرد و دورود واقع شده‌اند ، گفت : تعدادی دیگر از کودکان تحت پوشش بهزیستی در کنار خانواده جایگزین زندگی می‌کنند، این کودکان کودکانی هستند که یا فاقد والدین بوده و بی سرپرست هستند یا بد سرپرست هستند که سرپرستی آنها به عهده خویشاوندان آنهاست.
وی افزود: سازمان بهزیستی خدمات حمایتی به این کودکان به صورت مستمری ماهیانه، هزینه‌های دانش‌آموزی و هزینه های دانشجویی را پرداخت می‌کند.

مدیر کل بهزیستی لرستان بیان کرد: تعداد مراکزی که کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی لرستان در آنها سکونت دارند هشت مرکز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز