خبرگزاری کار ایران

مراجعه بیش از ۵۳ هزار نفر به مراکز انتقال خون در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۴۸۲

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت : امسال ۵۳ هزار و ۶۵۹ نفر در پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه و پذیرش شده اند .

به گزارش ایلنا ، علی سوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون ۴۳ هزار و ۶۹۵ نفر  بوده اند، اظهار داشت : امسال از تعداد ۵۳ هزار و ۶۵۹ نفر مراجعه کننده به مراکز خون استان تعداد ۴۵ هزار و ۴۶۲ نفر از این تعداد موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون لرستان بیان کرد: ۲۲ هزار و ۵۳۳ نفر یعنی ۴۹.۵۹ درصد از این تعداد اهداکننده مستمر و ۴۰ هزار و ۹۶۱ نفر مرد و ۴۵۰۱ نفر زن بوده‌اند.

سوری با اشاره به رشد ۳۱ درصدی اهدای خون توسط بانوان لرستانی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۵۰۱ بانوی لرستانی موفق به اهدای خون شدند در حالی که سال گذشته سه هزار و ۴۲۵ نفر زن خون اهدا کردند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۲۷ هزار و ۹۲ واحد خون بین مراکز درمانی توزیع شده است، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۲۳۷ واحد خون نیز بین سایر پایگاه‌های استان توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان افزود: امسال ۱۹ هزار و ۴۹۱ واحد فرآورده خونی بین مراکز درمانی لرستان توزیع شده است.

سوری بیان کرد: ۱۰۱ واحد فرآورده خونی نیز بین سایر پایگاه‌های استان توزیع شده است.

وی به رشد ۳۲.۹۵ درصدی تولید پلاکت فرزیس در انتقال خون استان اشاره کرد و گفت: امسال ۵۷۳ پلاکت فرزیس در لرستان تولید شده در حالی که سال گذشته ۴۳۱ پلاکت فرزیس تولید شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز