خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت لرستان :

کارخانه کاغذ سنگی الیگودرز نیمه اول 1402 افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۵۷۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز 5 میلیون دلار است از افتتاح فاز نخست این کارخانه در نیمه اول سال 1402 خبر داد.

به گزارش ایلنا ،  بهمن جعفری درباره آخرین وضعیت کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز گفت: خوشبختانه  شرکت «ایمیدرو» سال جاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان پروژه برای لرستان در دست اقدام دارد و کارخانه تولید کاغذ از سنگ در الیگودرز نیز یکی از این پروژه‌ها است.

رئیس صمت لرستان با بیان اینکه ساخت کارخانه کاغذ الیگودرز از مصوبات دولت است، افزود: در سال جاری با توجه به پیگیری‌های استاندار محترم لرستان و توجه‌های ویژه آقای جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو، تخصیص‌های لازم انجام شد.

جعفری با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز 5 میلیون دلار است بیان کرد: اقدام لازم برای تامین اعتبار آن انجام شده و کمپانی سازنده ماشین‌آلات نیز مشخص شده است.

وی گفت: شرکت ایمیدرو مطابق اصل 44 قانون اساسی «راسا» نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند و حتما باید با مشارکت بخش خصوصی این سرمایه‌گذاری انجام شود؛ اما وقتی طی سه مرحله فراخوان بخش خصوصی‌ اعلام آمادگی نداشته باشد، براساس مجوز هیات دولت نسبت به سرمایه‌گذاری و احیای پروژه‌‌ها اقدام می‌شود که پروژه کاغذ از سنگ الیگودرز، 100 درصدی از سرمایه‌گذاری ایمیدرو بوده است.

رئیس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه 5 میلیون دلار اعتبار لازم برای کارخانه تامین شده و گشایش LC‌ آن نیز صورت گرفته است، افزود: سفارش ماشین‌آلات کارخانه انجام شده و 6 ماه زمان برای ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و 2 ماه نیز برای تاسیس آن‌ها زمان لازم است و پیش‌بینی می‌کنیم زمان بهره‌داری و افتتاح فاز نخست کارخانه نیمه اول 1402 باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز