خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزارت کشور مطرح کرد؛

فعالیت هفت هزار شرکت دانش بنیان و دانش محور در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۳۴۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: ۷ هزار شرکت‌ دانش بنیان در ایران فعالیت می کند .

به گزارش ایلنا، محسن کوشش تبار در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های صادراتی لرستان با با بیان اینکه روابط بین الملل، ارتباط بین دولت ها است و حکمرانی ها برای آن تصمیم می گیرند ، اظهار داشت: ایران هیچ همسایه‌ای را ضعیف نمی‌خواهد و به دنبال آرامش و امنیت در منطقه است و عزیزانش در جنگ با داعش با همین نگرش در عراق به خون غلطیدند چرا که این کشور را وطن دوم خود می‌دانیم.

وی با تاکید بر حضور لرستان در نمایشگاه نجف تصریح کرد: امنیت لازمه شکل گیری اقتصاد است، روزهای زشت و رعب آور عراق را کسی فراموش نخواهد کرد که یاداوری این وقایع کمک می کند برای امنیت به عنوان زمینه ساز اقتصاد موفق، تلاش کنیم.

 معاون اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه ایران مدعی کیفیت در محصولات است افزود: تاریخ دیرینه ما می گوید چه جایگاهی در تجارت جهانی داشته ایم و جاده ابریشم را معنا بخشیدیم.

 کوشش تبار گفت: کریدور و شریان‌های تجاری طی سال‌های اخیر در همه ایران رونق جدی گرفته است پس نگاه تجار عراق نباید به ۸۰ میلیون جمعیت ایران باشد چراکه جمهوری اسلامی ۱۵ همسایه با مرزهای آبی و خاکی و حدود ۴۰۰ میلیون جمعیت دارد که دارای بالاترین سرانه درآمد دنیا هستند.

وی با بیان اینکه ایران، بازار دسترسی به این جمعیت است بیان کرد: اقدامات لازم برای اتصال اوراسیا به آبهای آزاد خلیج فارس در خال انجام است و با توجه به عضویت ایران در شانگهای، جمهوری اسلامی یک شریک تجاری بالقوه و همه این ظرفیت در خدمت تاجران عراق است.

معاون اقتصادی وزارت کشور با اشاره به ظرفیت و فناوری های حوزه انرژی در ایران ادامه داد: هزینه تولید در ایران پایین است و در آینده نه چندان دور بسیاری غبطه خواهند خورد چرا وارد مبادلات تجاری با ما نشده اند.

وی با اشاره به فعالیت هفت هزار شرکت دانش بنیان و دانش محور در ایران گفت: جمهوری اسلامی هیچ کوتاهی در انتقال فناوری به عراق ندارد و از ارتباط تجار عراقی استقبال می کند در عین حال، زیر ساخت، راه، انرژی ارزان، نیروی کارآمد و باسواد، بازار فعال متنوع و همسایگان بسیار دارد و انتظار می رود این جلسه آغازی برای پایان فاصله بین لرستان و عراق باشد.

کوشش تبار اضافه کرد: اتاق بازرگانی ایران پارلمان بخش خصوصی و داعیه دار تحولات و فعالیت های کشاورزی است و حوزه اقتصادی وزارت کشور هم در این راستا کمک و حمایت کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز