خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال لرستان:

۱۸ هزار تولد در لرستان طی سالجاری در استان به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۰۸۸

مدیرکل ثبت احوال لرستان با اشاره به آمار وقایع حیاتی در لرستان،گفت: طی ۹ ماهه امسال، ۱۸ هزار و ۳۶۵ مورد واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا، فریبرز امیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به ازای هر ۱۱۵ تولد پسر، ۱۰۰ نوزاد دختر در استان متولد شده است، اظهار داشت: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در لرستان ۹ هزار و ۸۳۷ مورد و معادل ۵۳.۶ درصد پسر و هشت هزار و ۵۲۸ مورد، معادل ۴۶.۳ درصد دختر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان، با بیان اینکه از مجموع ولادت‌های ثبت شده در لرستان ۱۱ هزار و ۷۲۲ مورد، معادل ۶۳.۸ درصد در شهرها و شش هزار و ۶۴۳ مورد، معادل ۳۶.۲ درصد در روستاهای استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هر شبانه روز به طور متوسط ۶۷ نوزاد و در هر ساعت تقریباً سه نوزاد در استان متولد شده است گفت: ۹۸.۱ درصد از ولادت‌های ثبت شده در استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است.

 امیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال، ۳۷۶ مورد از ولادت‌های ثبت شده در لرستان مربوط به نوزادان دو قلو و ۱۰ مورد نیز سه قلو بوده است.

وی به آمار فوت در این استان در مدت زمان یاد شده اشاره کرد و  عنوان کرد: در این مدت هفت هزار و ۲۸۲ مورد فوتی در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه از مجموع فوتی‌های ثبت شده در لرستان چهار هزار و ۲۰۸ مورد و معادل ۵۷.۸ درصد مرد و سه هزار و ۷۴ مورد و معادل ۴۲.۲ درصد زن بوده‌اند.

امیری، ادامه داد: از مجموع فوتی‌های ثبت شده در لرستان پنج هزار و ۲۲۳ مورد و معادل ۷۱.۷ درصد در شهرها و دو هزار و ۵۹ مورد و معادل ۲۸.۳ درصد در روستاها به ثبت رسیده است.

وی، بیان داشت: در هر شبانه روز ۲۶ مورد فوتی در استان به ثبت رسیده است، همچنین ۹۲ درصد از فوتی‌های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت ۱۱ هزار و ۲۰۵ مورد ازدواج در لرستان طی ۹ ماهه امسال، گفت: در این مدت در هر شبانه روز ۴۱ ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

امیری، گفت: میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸.۵۳ سال و برای زنان ۲۳.۳۷ سال بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ثبت سه هزار و ۵۸ مورد طلاق در استان طی این مدت، تصریح کرد: در هر شبانه روز به طور متوسط ۱۱ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان، گفت: میانگین سن طلاق در استان برای مردان ۳۷.۲ سال و برای زنان ۳۱.۹۶ سال بوده است.

امیری، گفت: تعداد ۲۶۷ مورد، یعنی ۷.۸ درصد از طلاق‌ها کمتر از یک سال بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب نام برای نوزادان در استان، گفت: در مدت زمان یاد شده، فراوانی پنج نام پسر به ترتیب حسین با ۳۳۲ مورد، آراد با ۲۸۸ مورد، امیرعلی با ۲۲۳ مورد، آریا با ۲۱۰ مورد و آیهان با ۱۸۹ مورد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان، گفت: بیشترین فراوانی پنج نام اول دختران نیز به ترتیب رستا با ۳۱۶ مورد، فاطمه با ۲۵۰ مورد، آوا با ۱۷۶ مورد، آوین با ۱۷۱ مورد و هانا با ۱۶۲ مورد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز