خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۲۵۴میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات و ماشین آلات برای کشاورزان استان پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۰۸۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۵۴میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات و ماشین آلات برای کشاورزان طرح جهش تولید استان نهایی شده و در مرحله پرداخت است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در جلسه جذب تسهیلات برای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان افزود: یکی از محورهای مهم طرح جهش تولید استفاده از ابزار آلات نوین به منظور کاهش تخریب و جلوگیری از کاهش رطوبت خاک است که در این راستا تسهیلات با سود چهار درصد به کشاورزان اختصاص یافت. 

وی افزود: تا کنون ۲۶۶ متقاضی با اعتباری بالغ بر ۲۵۴ میلیارد ریال به شعب بانک عامل معرفی شده‌اند و در همین راستا تعداد ۷۰ دستگاه جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه مابقی اعتبار این طرح حداکثر تا ۲۵ دی ماه جذب می شود ادامه داد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های ۱۱ گانه استان باید در سریع‌ترین زمان ممکن یک نماینده را جهت تسریع در پیگیری امور، به بانک معرفی کنند.

وی با بیان اینکه مشکلی برای پرداخت تسهیلات و خرید ادوات وجود ندارد بیان کرد: این مبلغ برای خرید ابزار و ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت مانند سم پاش توربولایز و تعمیر کمباین ها تخصیص یافته است و با توجه به اینکه پارسال نیز ۱۹ میلیارد تومان برای خرید ادوات کشت در استان پرداخت شده اکنون وضعیت این ماشین آلات در استان رو به بهبود است.

شاهرخی بیان کرد: استفاده از روش های مکانیزه در مراحل کاشت، داشت و برداشت نیز راهبرد دیگر طرح جهش تولید است که با هدف افزایش تولید و جلوگیری از ضایع شدن محصول در گروه های غلات، حبوبات، نباتات علوفه ای، دانه های روغنی، گیاهان دارویی دنبال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سهمیه امسال استان از این طرح ۳۸۰ هزار هکتار است که تاکنون ۱۷۵ هزار هکتار گندم، ۵۸ هزار هکتار جو، سه هزار هکتار گیاهان روغنی، ۴۵۰ هکتار علوفه ای و ۶۰۰ هکتار دارویی کشت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز