خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی:

رونق فضای کسب و کار، سهم تهران را در اقتصاد ملی و جهانی افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۰۷

هوشمند سفیدی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با انقلاب در سرمایه گذاری شامل سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی به ویژه بخش خارجی تنظیم سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی فعال، امکان تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و افزایش اشتغال فراهم خواهد شد.

به گزارش ایلنا، هوشمند سفیدی متخصص در امور اجتماعی و ارتباطی گفت: با تحسین انتخاب تولید و انتقال برابر  به انتخاب مؤلفه‌های تولید و اشتغال برای نامگذاری سال جدید و اهمیت این دو متغیر اقتصادی گفت: نرخ بیکاری ۱۲.۳ درصد از یکسو و ادامه رکود در تولید، مبین  توجه ویژه به امر اشتغال و رونق تولید است که غلبه بر آنها، در گرو حمایت کافی از تولید، تسهیل فضای کسب و کار و رفع موانع تولید است.

سفیدی  با تاکید بر  رابطه توسعه اقتصادی با توسعه سیاسی یاد آور شد : دموکراسی، موتور محرکه توسعه اقتصادی است و باید با ایجاد ثبات سیاسی، همنوایی در عرصه بین الملل و ثبات سیاست ها، زمینه جذب سرمایه خارجی را مهیا کرد؛ زیرا جذب حدود ۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی در یک دهه بین سال های ۱۳۸۰تا ۱۳۹۰، یکی از ضرورت های اقتصاد ایران بوده و این میزان در حال حاضر، باید به حداقل ۷۰ میلیارد دلار افزایش یابد که نیازمند اهتمام ویژه دولت و حاکمیت  است.

هوشمند سفیدی: با اشاره به اینکه امروزه اقتصاد ملی، جدا از اقتصاد جهانی، امکان رشد و توسعه پایدار نمی یابد، رشد سرمایه گذاری خارجی را مهمترین عامل برای رشد اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال ارزیابی کرد .

وی  با اشاره به قانون مهم اقتصادی که به قانون اوکان معروف است، گفت: افزایش یک درصدی اشتغال یا کاهش یک درصدی بیکاری، نیازمند رشد و افزایش ۲ درصدی تولید است؛ بنابراین باید برای غلبه بر بیکاری ۱۳ درصدی باید تولید را ۲۶ درصد افزایش داد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد:  برای افزایش تولید، سرمایه گذاری خارجی، تنها یک شرط مهم است و شرایط کافیِ اصلاح مدیریت، میدان دادن به بخش خصوصی و سیاست های پولی و بانکی را هم دربر می گیرد.

وی همچنین به نقش  عوامل اقتصادی در مسایل اجتماعی اشاره کرد و گفت: توسعه یک مقوله همه جانبه است و باید با حل مسایل اقتصادی و پیشگیری از کاهش کیفیت منابع انسانی در اثر بروز مسایل اجتماعی، عامل انسانی که مهمترین نقش در توسعه دارد  را در وضعیت کیفی مناسب نگه داشت.

این کارشناس در امور اقتصادی: همچنین با اشاره به نقش مهم شهر تهران در اقتصاد ملی گفت: تهران دارای جمعیتی حدود ۸ میلیون نفر در مساحتی در حدود ۷۰۰کیلومتر مربع و تولید ناخالص حدود ۹۰میلیارد دلار است و از این حیث در ردیف چهل و هفتمین شهر ثروتمند جهان قرار می گیرد و می توان با افزایش ظرفیت های اقتصادی، آن در ارتقای اشتغال همت گماشت؛ این در حالی است که در تهران نیز، به دلیل عدم جذب سرمایه گذاری خارجی، اشتغال با معضل مواجه شده و هم اینک شاهد نرخ بیکاری ۱۷ درصدی در بین جوانان هستیم که می تواند به مشکلات اجتماعی دامن زند.

وی در پایان، حل مسایل اقتصادی کشور به ویژه رکود و بیکاری را در قالب اتخاذ راهبرد واقع بینانه، جامع و متوازن همه جانبه کلیه نهادهای فعال کشورو با اتکای یکپارچگی و تن دادن کلیه نهادها به آن ممکن دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز