خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با دبیر و اعضاء هیأت مدیره اتاق تعاون استان:

نیمی از تعاونی‌های استان اصفهان غیرفعال هستند / / باید برای خروج از رکود تعاونی‌ها فکری کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۸۳

تعاون باید محور توسعه استان باشد و حرف اول را در اقتصاد استان بزند و درسرمایه گذاری و اشتغال، باید سهم بزرگی به این بخش اختصاص یابد.

استانداراصفهان در دیدار دبیر و اعضاء هیأت مدیره اتاق تعاون استان اصفهان گفت: مقام معظم رهبری برتقویت جایگاه تعاون در اقتصاد کشور تاکید دارند و باید با فرهنگ سازی درست اینجایگاه در کشور و استان ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور از تعاون به عنوان یکی از سه بخش اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود در بخش دولتی و خصوصی باید از تعاونی‌ها برای تحقق اهداف اقتصادی خود بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها به صورت عدالت محورحرکت می‌کنند، ادامه داد: این بخش قابلیت‌های خوبی دارد و شاید بهترین جایی باشد که در حل مسائل اقتصادی کشور می‌توان با اطمینان به آن اتکا کرد.

استانداراصفهان با بیان اینکه متاسفانه آمارنگران کننده‌ای در خصوص تعاونی‌ها وجود دارد، تصریح کرد: نیمی از تعاونی‌های استان غیر فعال هستند که باید برای خروج از این رکود، برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.

وی برلزوم فرهنگ سازی و تشریح فعالیت‌ها و ظرفیت‌های تعاونی‌ها درجامعه تاکید کرد و افزود: در این خصوص باید حرکت جهادی صورت گیرد.

زرگرپور به مشکلات موجود در تعاونی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: باید در خصوص مشکلات تعاونی‌ها آسیب‌شناسی صورت گرفته و راهکارهایی ارائه شود که بخش تعاون بتواند جایگاه واقعی خود در اقتصاد استان را پیدا کند.

استاندار اصفهان در ادامه اضافه کرد: تعاون باید محور توسعه استان باشد و حرف اول را در اقتصاد استان بزند.

وی گفت: در سرمایه گذاری و اشتغال باید سهم بزرگی به این بخش اختصاص یابد و ما باید ظرفیت‌های تعاون را برای اجرای پروژه‌های بسیار بزرگ به میدان بیاوریم.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه متاسفانه بخش تعاون نتوانسته ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را به خوبی ارائه دهد، افزود: باید برنامهٔ مدون و قابل قبولی برای دستیابی به حداکثر استفاده از این ظرفیت‌ها ارائه شود.

استانداراصفهان تاکید کرد: همهٔ دستگاه‌های ذیربط باید در راستای فرهنگ سازی، آسیب‌شناسی عدم توسعه مطلوب این بخش و اصلاح قوانین و اجرای کامل مصوبات اقدام کنند.

وی به مسئولین اتاق تعاون پیشنهاد کرد در جلسات شورای برنامه ریزی استان، مسئولین را با ظرفیت‌های بخش تعاون آشنا کنند.

درابتدای این دیدارعباس حاج رسولی‌ها، رئیس هیات مدیره اتاق تعاون، با اشاره به تجارب زمان دفاع مقدس و شرایط فعلی اقتصاد کشور و استان و نیز نامگذاری سال جاری از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، پیشنهاد کرد ستادی متشکل از فعالین اقتصادی که دارای روحیه جهادی باشند زیر نظر استاندار برای پیگیری ورفع مشکلات اقتصادی استان و کمک به تحقق هدفگذاری اقتصادی و فرهنگی مد نظر رهبر معظم انقلاب تشکیل و مشغول فعالیت شود.

دبیراتاق تعاون استان نیز به اقدامات انجام شده در فاصله بین دو دیدار اعضاء هیأت مدیره اتاق با استاندار محترم اشاره کرد و از موضوع اصلاح موادی از قانون بخش تعاون توسط مجلس شورای اسلامی بعنوان مهم‌ترین اتفاق انجام گرفته در این مدت یاد کرد و گفت: اتاق تعاون اصفهان نقش پررنگی را در این خصوص ایفا کرد.

طاهری به نشست‌های سه جانبه اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف استان که برای هماهنگی بیشتر این سه اتاق در انجام وظایف مشترک و کمک به فعالین اقتصادی انجام می‌شود، اشاره کرد و از استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان تقاضا کرد نظرات و پیشنهادات بخش تعاون استان را که به منظور تقویت و ارتقاء جایگاه تعاون ارائه می‌شود، در اختیار تدوین کنندگان برنامه ششم توسعه و تنظیم کنندگان بودجه سال ۱۳۹۴ در هیات محترم دولت قرار دهند که این تقاضا مورد قبول استاندارقرارگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز