خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا مطرح شد:

رشد ۲۶۰ درصدی حجم معاملات بورسی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۸

در نگاهی به آمار مقایسه‌ای امسال نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد در حجم معاملات بورسی ۲۶۰ درصد، در ارزش معاملات ۴۶۵ درصد و در تعداد خریداران ۲۲۱ درصد رشد صورت گرفته است

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه مطرح کرد: مثبت بودن فضای کشور و امید به آینده باعثرونق فضای بورس شده است.

کیوان شیخی از کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با ایلنا، تاثیر توافقات هسته‌ای را در کل اقتصاد کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: مذاکرات اخیر به طور قطع در کل اقتصاد کشور و فضای کسب و کار و همچنین بازار سرمایه تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

وی عمده‌ترین عامل جذب سرمایه در بخش صنعت و تولید را ثبات سیاسی و اقتصادی ذکر کرد و گفت: متاسفانه در دولت گذشته این ثبات برای سرمایه‌گذاری در این بخش ها وجود نداشت اما در دولت جدید با توجه به عقلانیتی که بر دولت یازدهم حاکم است و وجود افراد متخصص خوش بینی به آینده بازار سرمایه بسیار زیاد شده است.

وی همچنین با اشاره واکنش مثبت بازار سرمایه نسبت به تغییرات اخیر تصریح کرد: مثبت بودن فضای کشور و امید به آینده باعثرونق شده فضای بورس شده است به طوری که در حال حاضر گروه خودرویی و بانکی مورد اقبال شدید بازار قرار گرفته است و در این میان، صنایع بانکی، خودرویی، قطعات و پتروشیمی بیشترین اقبال بازار را به خود اختصاص داده و از بیشترین صف‌های خرید برخوردار شده اند.

وی گفت: با توجه به بهبود روابط خارجی آینده تمام صنایع بورسی روبه بهبود است به همین جهت افرادی که در بازار بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند بر خود وظیفه می‌دانند که سرمایه خود را در تولید ملی سهیم کنند.

وی با اشاره به اقتصاد نوظهور ایران گفت: اقتصاد ایران جزء ۲۰ اقتصاد برتر دنیا قرار دارد بنابراین با شرایط موجود قطعا تمام کشورهای دنیا به دنبال رابطه اقتصادی با ایران خواهند بود و همه صنایع بورسی جای رشد خواهند داشت.

وی تغییرات مثبت ایجاد شده در بازار بورس و سرمایه را ناشی از خوش بینی و امید به آینده ذکر کرد و اظهار داشت: خوش‌بینی نسبت به آینده کشور موجب شده که نگاه مردم از سرمایه‌گذاری در بازارهای سفته بازی و ارز و سکه به سمت تولید و سرمایه‌گذاری در بازارهای بورسی که نتیجه آن اشتغال و در آمدزایی برای کشور است سوق یابد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه تاکید کرد: در نگاهی به آمار مقایسه‌ای امسال نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد در حجم معاملات بورسی ۲۶۰ درصد، در ارزش معاملات ۴۶۵ درصد و در تعداد خریداران ۲۲۱ درصد رشد صورت گرفته است که این امر نشان می‌دهد که نقدینگی از بازارهای کاذب به سمت تولید که یکی از محورهای آن بورس اوراق بهادار است سوق پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز