خبرگزاری کار ایران

فرزین:

خروج از بنگاهداری، استراتژی قطعی بانک ملی ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۸۱۳

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه خروج از بنگاهداری، استراتژی قطعی این بانک است، تاکید کرد: خروج بانک ملی ایران از بنگاهداری، گزینشی نیست و بانک با جدیت و برنامه‌ریزی، بنگاه‌های خود را واگذار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا فرزین در مراسم تودیع و معارفه مدیران ارشد شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با بیان اینکه خروج بانک‌ها از بنگاهداری، توسط شخص رئیس‌جمهور دنبال می‌شود، گفت: سیاست بانک ملی ایران شرکت‌داری نیست، بلکه خلق بنگاه و واگذاری آن به بخش خصوصی چابک و توانمند است.

وی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران بر اساس استراتژی جدید خود، ورود به فرایندهای ارزش آفرین و توسعه‌ای را در دستورکار خود قرار داده است، اظهار داشت: بنگاه‌داری، بانک را وارد حاشیه می‌کند و انرژی و وقت مدیران ارشد بانک را برای پاسخگویی‌های متعدد هدر می‌دهد، در حالی که اساسا بنگاهداری با روح بانکداری نیز همراهی ندارد.

مدیرعامل بانک ملی ایران از مدیران جدید شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا خواست حداکثر تلاش خود را برای تحقق اهداف ابلاغی در حوزه خروج از بنگاهداری به کار بسته و در مدت مشخص، موارد اعلامی را به سرانجام برسانند.

فرزین با اشاره به این که بانک ملی ایران باید با تقویت بانکداری شرکتی، کمک‌رسان بنگاه‌های تولیدی باشد، تصریح کرد: بنگاه ها در همه نقاط کشور باید از خدمات مالی و مشاوره‌ای بانک ملی ایران بهره‌مند شده و به تقویت اقتصاد کشور کمک کنند.

وی به لزوم تاسیس یک گروه مالی به منظور ارائه خدمات بیمه‌ای، تامین سرمایه، اعتبارسنجی و ارائه خدمات مشاوره مالی تاکید و تصرحی کرد: تمرکز همه فعالیت‌های مالی بانک در یک گروه مالی، می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خروج منابع، قدرت چانه‌زنی بانک در مجامع بین المللی را نیز افزایش دهد.

فرزین افزود: این موارد در برنامه استراتژیک دو ساله بانک ملی ایران گنجانده شده و با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، دنبال خواهد شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران ارشد بانک برگزار شد، محمدحسین فروزان‌مهر به عنوان مدیرعامل و علی زارعی به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا معرفی شدند و از خدمات حسین پناهیان، مدیرعامل پیشین این شرکت قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز